نسخه چاپی

هاشمی: طالبانی دوست من بود ولی ...

«طارق الهاشمی» معاون سابق رئیس‌جمهور عراق كه به اعدام محكوم شده، طی اظهاراتی به شدت از «جلال طالبانی» انتقاد كرد و او را به حمایت از مالكی متهم ساخت.

به گزارش نما، فارس به نقل از رسانه‌های عراقی نوشت: تحویل سری دوم قایق‌های گشتی از آمریکا، تاکید نخست‌وزیر عراق بر تقیوت روابط بغداد و بروکسل، اعلام آمادگی آمریکا برای همکاری در مبارزه با پولشویی در عراق، تحرکات رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برای حل‌وفصل بحران این کشور، انتقاد طارق الهاشمی از رئیس‌جمهور، تاکید رئیس پارلمان عراق بر تغییر دولت کنونی از جدیدترین تحولات عراق است.

عراق سری دوم قایق‌های گشتی را از آمریکا تحویل گرفت

روزنامه «وورلد تریبون» چاپ آمریکا اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا دو قایق گشتی دیگر به پایگاه «ام قصر» نیروی دریایی عراق تحویل داد.

این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: این دو قایق بعلاوه 9 قایقی که پیش از این ارسال شده بود گام مهمی در راه تامین امنیت عراق در حوزه خلیج [فارس] به شمار می‌رود.

شفق نیوز نیز نوشت: این دو قایق از نوع «بی بی 310» و «بی بی 311» می‌باشند که در ناوگان دریایی آمریکا مستقر در بحرین آزمایش شدند و از آنجا به عراق فرستاده شدند.

مالکی خواهان تقویت روابط بغداد و بروکسل

نخست وزیر عراق در دیدار با هیئت بلندپایه بلژیکی بر توسعه روابط بغداد و بروکسل در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نوری مالکی» و «دیدیه ریندرز» وزیر امور خارجه بلژیک امروز در بغداد ملاقات کردند.

نخست وزیر در این دیدار از تصمیم دولت بلژیک برای افتتاح کنسولگری خود در بغداد تمجید کرد و آن را مقدمه‌ای برای افتتاح هر چه زودتر سفارت بلژیک در این شهر دانست.

وی ابراز امیدواری کرد عراق از تجارب عراقی‌های مقیم بلژیک در بازسازی کشور خود استفاده کند.

وزیر امور خارجه بلژیک نیز در این دیدار بر عزم کشور خود در گسترش روابط با عراق در راستای کمک به منافع مشترک دو ملت و دو کشور دوست تأکید کرد.

آمریکا برای مبارزه با پول‌شویی در عراق اعلام آمادگی کرد

خزانه داری آمریکا آمادگی خود برای همکاری با عراق در زمینه مبارزه با پول‌شویی را اعلام کرد.

در بیانیه هیئت دولت آمده است: دبیر شورای وزیران «علی محسن اسماعیل» طی دیداری با هیئتی از خزانه‌داری آمریکا متشکل از «دیوید کوهن» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا و هیئت همراه او، راههای پشتیبانی از نظام مالی و مبارزه با پول شویی را بررسی کردند.

در این دیدار دبیر شورای وزیران اقدامات انجام شده و اصلاحات انجام شده در زمینه مبارزه با پول شویی، از جمله ایجاد دفتر مبارزه با پول شویی در بانک مرکزی را به این هیئت ارایه کرد.

این هیئت نیز اعلام آمادگی کرد که با انتقال تجربه‌های بین المللی به عراق به رشد نظام مالی و مبارزه با پولشویی که خود عاملی برای ضعیف شدن تروریسم خواهد بود،عراق را در این زمینه یاری کنند.

عمار‌ حکیم: مشکلات آنقدر پیچیده نیست که نتوان حلشان کرد

«سیدعمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، تأکید کرد که مشکلات عراق معمای دشوار و پیچیده ای نیست که نتوان آن را حل کرد.

وی افزود که عراق ثروت‌های فراوان و توانایی‌های بسیار دارد که با آنها رساندن کشور به ساحل نجات دشوار نیست به شرطی اراده واقعی برای حل مشکلات شکل گیرد.

وی در سخنانی در دیدار با شیوخ و بزرگان عشیره معامره در دفترش در بغداد ابراز امیدواری کرد که سیاستمداران به سخنان عقلا و اهل حل و عقد گوش فرادهند و از اظهارنظرهای تنش آفرین خودداری کنند و خطابه های فرقه گرایانه را پایان دهند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد که افزایش فرصت های گفت‌وگو و همزیستی به افزایش فضای ثبات سیاسی در کشور می انجامد و این همه وضعیت امنیتی کشور را بهبود می بخشد.

وی درباره تلاش برای تقسیم عراق هشدار دادند و آن را اشتباهی بزرگ خواند.

شیوخ عشایر معامره نیز در این دیدار تأکید کردند که همگی دست در دست هم برای اجرای اوامر مرجعیت در حفظ امنیت کشور و شکست توطئه های خارجی آماده اند.

طارق‌ هاشمی: طالبانی دوست من بود ولی از مالکی حمایت کرد

«طارق الهاشمی» معاون سابق رئیس‌جمهور عراق که به اعدام محکوم شده، طی اظهاراتی به شدت از «جلال طالبانی» انتقاد کرد و او را به حمایت از مالکی متهم ساخت.

او در نوشته ای در صفحه فیسبوک خود مدعی شد که روابط بسیار خوبی با طالبانی داشته اما در نهایت کار، طالبانی او را تنها گذاشته و با این که می دانسته او بی گناه است از مالکی حمایت کرده است.

دیدار سیدعمار حکیم با رئیس مجلس عراق

«سیدعمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، بر ضرورت تقویت پیوندهای ملی و انسجام مردمی و سیاسی تأکید کرد و خواستار ارسال پیام های اطمینان بخش به ملت عراق شد.

وی در دیدار با «اسامه النجیفی» رئیس پارلمان عراق، در دفترش در بغداد تأکید کرد که باید فضای مناسب برای اجرای انتخابات را فراهم کرد تا بسیاری از مشکلات با اراده رأی‌دهندگان عراق حل شود و افزود که باید با تعدیل برخی قوانین لازم به اجرای مطالبات معترضان کمک کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در این دیدار تأکید کرد که هر طرح، خواسته مشروع مثبتی است و باید کاملاً از آن حمایت کرد.

نجیفی نیز در این دیدار از نقش مهم حکیم و دیگر نیروهای ملی در حل بحران‌های سیاسی در کشور تقدیر کرد و افزود که از فراخوان های ایشان برای تماس دائمی سران تشکل های سیاسی و تلاش در راستای مرزهای مشترک ملت عراق حمایت کامل می کند.

او افزود که از قانون اساسی و روند سیاسی کشور حمایت می کند و آن را بهترین روش برای حل مشکلات می داند و ابراز امیدواری کرد که زبان ملت زبان رایج و مسلط در فضای سیاسی باشد.

النجیفی: برای حل مشکلات باید دولت عوض شود

پایگاه اطلاع‌رسانی «مجلس اعلای اسلامی عراق» نوشت: «اسامة النجیفی» رئیس مجلس عراق، اعتراضات شهروندان استان های غربی عراق را انقلاب مسالمت آمیز خواند و تأکید کرد که هدف این اعتراضات پایان دادن به فرقه گرایی است.

او در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز تأکید کرد که در اعتراضات خون کسی ریخته نشده و مردم فقط حقوق خود را مطالبه می کنند و تأکید کرد که این اعتراضات برای اصلاح است نه سرنگونی روند سیاسی کشور.

النجیفی تأکید کرد که باید برای بهبود اوضاع و حل بحران دولت کنونی تغییر کند و منطق شهروندی جانشین فرقه شود.

او افزود که نادیده گرفتن توافقنامه اربیل و تلاش برای به حاشیه راندن شرکای سیاسی باعث درگرفتن این اعتراضات شده است.

۱۳۹۱/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...