نسخه چاپی

جزئیات یك نظرسنجی درباره انتخابات92

نتایج نظرسنجی انجام‌شده توسط یك مركز معتبر افكارسنجی بیانگر آن است كه ۴ ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، حدود ۶۶درصد مردم آماده مشاركت در این آزمون ملی بوده و ۴۳ درصد پاسخگویان نیز ائتلاف اصولگرایان را گزینه مطلوب خود ذكر كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، نتایج یک نظرسنجی سراسری که اول اسفندماه جاری توسط یک موسسه افکارسنجی معتبر انجام شده، بیانگر آن است که حدود 4 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، حدود 66 درصد مردم آماده مشارکت در این آزمون ملی هستند.


نمونه آماری این نظرسنجی حدود 16 هزار نفر در سراسر کشور است که شامل شهرها و روستاها می باشد. بر اساس یافته های نظرسنجی یاد شده،8/65 درصد پاسخگویان قطعاً و به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می کنند، 6/14 درصد هنوز تصمیم نگرفته اند، 6 درصد به احتمال کم شرکت می کنند و 6/13 قطعاً در انتخابات شرکت نمی کنند.


مقایسه نظرسنجی صورت گرفته توسط همین مرکز برای انتخابات دهم ریاست جمهوری در اسفند ماه سال 87 با نظرسنجی فعلی، حدود 5 درصد رشد مشارکت را نشان می دهد.


بنابر این گزارش، شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سئوال که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به چه طیف سیاسی تمایل دارند 1/43 ائتلاف اصولگرایان ، 4/22 اصلاح طلبان، 4/21 درصد مستقلین و 1/13 حامیان دولت را به عنوان گزینه مطلوب خود عنوان کرده اند.


همچنین بر اساس یافته های این نظر سنجی، اولویت کاری رئیس جمهوری بعدی از منظر مردم، 2/50 درصد مهار گرانی، 8/26 درصد حل معضل بیکاری، 9 درصد بالا بردن امنیت مردم، حدود 9 درصد اصلاح وضع فرهنگی جامعه و حدود 5 درصد افزودن بر مبلغ یارانه است.

۱۳۹۱/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...