نسخه چاپی

توكلی:در عصر كبوتر نامه‌بر زندگی نمی‌كنیم

عکس خبري -توکلي:در عصر کبوتر نامه‌بر زندگي نمي‌کنيم

نماینده مردم در مجلس با انتقاد شدید از محدود كردن عكاسان و تصویربرداران برای عكاسی از صحن علنی، گفت: در عصر كبوتر نامه‌بر زندگی نمی‌كنیم و عكس یك پیام‌رسان خبری است.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در اخطاری با استناد به اصل ۶۹ قانون اساسی و در جریان بررسی پیشنهاد حذف محدودیت تصویربرداران و عکاسان برای تصویربرداری از جلسات علنی مجلس، گفت: طبق قانون، مذاکرات مجلس باید علنی باشد و گزارش آن از طریق رادیو و تلویزیون و روزنامه رسمی باید منتشر شود.

وی افزود: عکس یک پیام‌رسان خبری است و محدود کردن عکاسان با روح قانون اساسی و این اصل سازگار نیست که خبرنگاران وعکاسان و تصویربرداران را منع کنیم.

نماینده تهران ادامه داد:‌وقتی که رئیس جمهور در مجلس نطق دارد، مهمترین قسمت جلسه، نطق آقای رئیس جمهور است، اگر عکاسان و تصویربرداران حضور نداشته باشند، چگونه خبررسانی انجام شود.

توکلی با تاکید بر اینکه ما در عصر کبوتر نامه‌بر زندگی نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی به مردم لازم است و عکس و فیلم از ابزار خبررسانی است که باید وجود داشته باشد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس در پاسخ به توکلی گفت: اگر ما بخواهیم با روح قانون اساسی کار کنیم، برداشت‌های متفاوتی وجود دارد ولی ما با واژه واژه قانون اساسی کار می‌کنیم.

وی افزود: طبق قانون مذاکرات مجلس باید علنی باشد و گزارش کامل آن باید از طریق رادیو و تلویزیون و روزنامه رسمی منتشر شود ولی ما می‌توانیم در قانون به نحوی پیش‌بینی کنیم که تصویربرداران و عکاسان عکس بگیرند و این امر اشکالی ندارد و این قانون همسو با روح قانون اساسی است.منبع:فارس

۱۳۹۱/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...