نسخه چاپی

شاخص تعیین موافق و مخالف ولایت فقیه، خود ولی‌فقیه است

عکس خبري - شاخص تعيين موافق و مخالف ولايت فقيه، خود ولي‌فقيه است

یك عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر كسانی بخواهند در جهت حمایت از رهبری اقدامی انجام دهند كه آن اقدام بر اساس نظر مقام معظم رهبری مردود باشد، باید بدانند چنین اقداماتی مذموم است.

به گزارش نما، حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه "شاخص تعیین موافق و مخالف ولایت فقیه، خود ولی فقیه است"، اظهار کرد: معظم‌له در این رابطه بارها تاکید کردند کسی که دیدگاه‌هایش به لحاظ نظری با دیدگاه‌های ولی فقیه مخالف باشد و از نظر کارشناسی نظر دیگری داشته باشد و نخواهد آن نظر را در جامعه یا در سیستم حکومتی اعمال کند، این موضوع مخالفت با ولی‌فقیه تلقی نمی‌شود.

وی افزود: با این حال طبیعی است که در ارزیابی میزان پایبندی و اعتقاد افراد به ولایت فقیه و همچنین توجه به نظرات ایشان به عنوان سیاستگذار کلی نظام و تشخیص‌دهنده مصلحت کلی نظام در بین افراد تفاوت‌هایی وجود دارد. اگر ما رهبری را سیاستگذار کل نظام بدانیم که چنین سیاست‌گذاری‌هایی را بر اساس کار جمعی و مشورتی به سرانجام می‌رسانند و اعلام می‌کنند و اگر مصلحت کشور را نیز بر هدایت‌ها، راهنمایی‌ها،‌ تذکرات و هشدارهای رهبر می‌دانیم، به طور طبیعی تبعیت از ایشان یک اصل قلمداد می‌شود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه تاکید کرد: امروز برخی اختلاف نظرها در تشخیص نظر ولی فقیه در بین نخبگان سیاسی کشور به وجود آمده که این موضوع را باید بر اساس ملاک و معیارهای که رهبری فرمودند مورد ارزیابی قرار داد.

ترقی خاطرنشان کرد: معیار ضدیت و موافقت با ولایت فقیه بر اساس نظر مقام معظم رهبری این است که اگر کسی حداقل حکم حکومتی ولی فقیه را قبول داشت، نمی‌توان او را ضد ولایت فقیه دانست ولی این موضوع کف تبعیت از ولایت فقیه است و نمی‌شود به کف اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه "در مصالح عمومی و ارشادات رهبری باید سعی کرد برای هماهنگی بین قوای کشور و بین آحاد امت این ارشادات،‌ مصالح، نصایح و تذکرات رهبری را مورد توجه قرار داد"، گفت: اگر کسانی بخواهند در جهت حمایت از رهبری اقدامی انجام دهند که آن اقدام بر اساس نظر مقام معظم رهبری مردود باشد و به مصلحت کشور نباشد، باید بدانند که این رفتار درست نیست و باید از بروز چنین رفتارهای حذر کرد.

۱۳۹۱/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...