نسخه چاپی

هشدار اوجالان نسبت به پیامدهای عدم صلح تركیه با پ.ك.ك

رهبر پ.ك.ك با تاكید بر این كه مشكل كردها جز از طریق پایه‌گذاری دموكراسی نوین در تركیه حل نمی‌شود، هشدار داد: در صورتی كه به صلح با تركیه دست نیابیم تركیه به كشوری مثل عراق و سوریه تبدیل می‌شود.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که در سلولی انفرادی در زندانی نزدیک استانبول ترکیه به سر می‌برد، هشدار داد: اگر ترکیه با پ.ک.ک به صلح نرسد به کشوری ناآرام مثل سوریه و عراق تبدیل می‌شود.

وی که از زمان بازداشتش در 1999 میلادی در زندان به سر می‌برد، در دیدار با هیات پارلمانی طرفدار کردها گفت، طرحی در اختیار دارد که می‌توان به وسیله آن به اختلافات 28 سال گذشته پایان داده و با ترکیه صلح کرد.

بنا به گفته یکی از اعضای هیات پارلمانی مذکور اوجالان 63 ساله اعلام کرده است: باید جمهوری دموکراتیک جدیدی را در ترکیه پایه‌گذاری کنیم چیزی که با جهان جدید و خاورمیانه جدید همخوانی داشته باشد.

اوجالان تاکید کرد: حل مشکل کردها بدون دموکراسی در ترکیه ممکن نیست و در صورتی که مشکلات کردها با ترکیه حل نشود مشکلات در ترکیه عمیق‌تر شده و ترکیه به کشوری چون عراق و سوریه تبدیل می‌شود.

رهبر پ.ک.ک در پایان خواهان تدوین قانون اساسی جدید و اصلاحات دموکراتیک در ترکیه شد.

۱۳۹۱/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...