نسخه چاپی

آملی لاریجانی:عده‌ای می‌خواستند فرهنگ شهادت را كمرنگ كنند

عکس خبري -آملي لاريجاني:عده‌اي مي‌خواستند فرهنگ شهادت را کمرنگ کنند

آیت الله آملی لاریجانی گفت: برخی در یك دوره تلاش كردند تا فرهنگ شهادت را كمرنگ كنند حال آنكه آنچه باعث شد شهدا به آن درجه رفیع برسند قدم برداشتن در مسیر فرهنگ شهادت است.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه امروز هنگام حضور در استان گلستان در جمع خبرنگاران افزود: تجربه نشان داده است که هر زمان با مسئولان قوه قضاییه در استانها حضور یافته و برای رفع مشکلات استانها چاره اندیشی کرده‌ایم، این کار مثمر ثمر بوده و به حل مشکلات منجر شده است.

وی ادامه داد: در این سفر علاوه بر رفع مشکلات مردم دیدارهایی هم با گروه‌های مختلف، خانواده شهدا و نیز نخبگان استان گلستان خواهیم داشت که برای خود بنده این گونه دیدارها دارای اهمیت و نقش معنوی زیادی است.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی پیش از ظهر امروز با حضور در جمع خانواده شهدا و ایثارگران این استان با اعلام این مطلب افزود: همه ما می‌دانیم که مشکلات و مسائلی امروز در کشور وجود دارد.

همه مسئولان تحت عنایت رهبری تلاش می‌کنیم مشکلات را پشت سر بگذاریم

وی افزود: نکته مهمتر این است که همه مسئولان تلاش می‌کنند تا با نظارت رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای ایشان این مشکلات حل شود.

آملی لاریجانی با اشاره به این نکته که به دست آوردن استقلال مسئله مهمی است که دستیابی به آن حتماً هزینه در بر دارد گفت: بر کسی پوشیده نیست که اگر ما کشوری سرسپرده بودیم و به آمریکا تعظیم می‌کردیم آنها حتماً آب و نانمان را فراهم می‌کردند.

وی گفت: اما با عنایت خاص خداوند و اهل‌بیت به طور قطع از این مشکلات گذر خواهیم کرد و توقف نخواهیم داشت.

آملی لاریجانی به سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: ثروت کشور ما به طور قطع ذخایر نفتی نیست بلکه توجه به معنویت ثروت اصلی ماست.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد:‌ جوانان ما اگر در مسیر علم قدم بر می‌دارند می‌دانند که آن علم باید آنها را در مسیر تکامل معنویت و ارزش‌های معنوی رهنمون کند.

عده‌ای در یک دوره تلاش کردند فرهنگ شهادت را کمرنگ کنند

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در ادامه افزود: بنده علاقه زیادی به استان گلستان دارم زیرا جد مادری بنده آیت‌الله اشرفی که از بزرگان مازندران بوده است در شهر رامیان این استان متولد شده است.

وی گفت: کشور ایران بسیار بزرگ و دارای ملتی باعظمت است که در طول 30 سال انقلاب مبانی بسیاری را پشت‌سر گذاشته و از پیچ‌های بزرگی گذر کرده است.

وی تصریح کرد: پس از این سالها کشورمان مقتدرتر از هر زمانی شده و به لحاظ توان علمی اقتدار سیاسی و نظامی بالایی برخوردار است که امروز در معادلات بین‌المللی برای آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

آملی لاریجانی تأکید کرد: تمام این قدرت‌ها و جایگاهی که امروز به دست آمده مدیون مجاهدت شهیدان انقلاب اسلامی است و اگر نبود آن مجاهدتها کشور به این مرحله نمی‌رسید.

رئیس قوه قضاییه به ویژگی‌های شهید و شهادت در مکتب اسلام اشاره کرد و گفت: فهم شهادت برای همه آسان نیست. غربی‌ها یک زمانی تلاش می‌کرد که مسئله جهاد و شهادت را از کتاب‌های درسی ایران پاک کند.

وی گفت: در دنیا انسانهای زیادی کشته می‌شوند اما شهادت موضوع متفاوتی است که معنای بسیار عمیقی دارد.

آملی لاریجانی با اشاره به این نکته که خداوند می‌فرماید من مشتری جانها و مالهای شهدا هستم گفت: در مقابل این گفته خداوند چه می‌توانیم در فضایل شهدا بگوییم. بر اساس این گفته خداوند گویی مسئله شهادت خرید و فروشی که آنچه خداوند در عوض این خرید و فروش می‌پردازد فوز عظیم رحمت وی است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رضایت انسانها از حق‌تعالی و رضایت حق‌تعالی از انسانها اشاره کرد و گفت: شاید ما همگی به واسطه امکاناتی که از آن بهره‌مند هستیم از خداوند راضی باشیم اما معنای رضایت این نیست.

وی گفت: رضایت آنجایی معنا پیدا می‌کند که انسان دچار ابتلا شده است. برای مثال حضرت زینب(س) پس از شهادت برادرانش و آن اتفاقات عظیم در پیشگاه خداوند عرض می‌دارد چیزی ندیدم جز زیبایی.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: حقیقتاً روح حاضر و ناظر شهدا و ایثارگران تأثیر بسزایی در پیشرفتهای کشور ما گذاشته و اگر نبود معنویت شهدا و از خودگذشتگی جانبازان وضع کشور این گونه نبود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بحثی که در مقوله شهید و شهادت گاهی مورد غفلت قرار گرفته است این است که جدای از تعظیم شهید و شهادت باید همان قدر فرهنگ شهادت را هم عظمت بخشید.

وی افزود: برخی در یک دوره تلاش کردند تا فرهنگ شهادت را کمرنگ کنند حال آنکه آنچه باعث شد شهدا به آن درجه رفیع برسند قدم برداشتن در مسیر فرهنگ شهادت است.

آملی لاریجانی گفت: ما در مسیر حیات خودمان به طور قطع با مشکلاتی مواجه هستیم اما به لطف حق تعالی و عنایت بقیه‌الله همه اینها را پشت‌سر خواهیم گذاشت.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، جهانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان استان گلستان توضیحاتی را درباره وضعیت رسیدگی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران ارائه کرد.

۱۳۹۱/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...