نسخه چاپی

اعتراف مخالفان سوری به دریافت سلاح از تركیه

عکس خبري -اعتراف مخالفان سوري به دريافت سلاح از ترکيه

گروههای مخالف سوری اعتراف كرده اند سلاحهای پیشرفته و مبالغ مالی را از طریق تركیه برای ادامه جنگ افروزی در سوریه و ناآرام كردن این كشور دریافت كرده اند

مخالفان دولت سوریه اعتراف کردند، مبالغ مالی و سلاحهای پیشرفته ای را که از طریق ترکیه برای آنها ارسال می شده است، دریافت کرده اند.

این منابع اعلام کردند سلاحهایی که در ماه گذشته دریافت کردند شامل ضد هوایی و موشک انداز انداز بوده است. همچنین مخالفان، کمکهای مالی را برای پرداخت حقوق به افراد مسلحی که با ارتش سوریه می جنگند، دریافت کرده اند.

این منابع از اشاره به منابعی که این سلاح را وارد کرده و عهده دار تامین مالی آن بوده اند، خودداری کرده اند تا به دردسر نیفتند.

اما این منابع گزارش دادند این کمک ها از طریق گذرگاه مرزی "باب الهوی" میان سوریه و ترکیه که تحت کنترل افراد مسلح است، وارد شده بود.

ولی عهد عربستان از وزیر دفاع ترکیه نامه ای دریافت کرد.

از سوی دیگر "سلمان بن عبد العزیز آل سعود" ولی عهد عربستان، نامه ای از "عصمت یلماز" وزیر دفاع ترکیه دریافت کرد که روز ۲۶ فوریه "هرمزلو" مشاور عالی رئیس جمهور ترکیه، آن را به وی تحویل داد.

خاطر نشان می شود منابع غربی اخیرا به ارسال کمکهای تسلیحاتی از سوی عربستان برای گروههای مسلح در سوریه اشاره کرده بودند.منبع:مهر

۱۳۹۱/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...