نسخه چاپی

پاداش آل‌خلیفه به جنایتكاران

احكام دادگاه در تبرئه قاتلان شهروندان تاكید می‌كند كه همه نقاب‌ها از چهره ر‍ژیم برداشته شده است؛ رژیمی كه تلاش می‌كند بعد از جنایات خود و تشكیل كمیته های صوری و ظاهری و غیرجدی (تحقیقات)، پشت این نقاب‌ها پنهان شود تا بار دیگر به جنایات بیشتر ادامه دهد و به نیروهای خود انگیزه برای ارتكاب جنایات و نقض شدید حقوق بشر را اعطا كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در بیانیه‌ای احکام دادگاه بحرین در تبرئه قاتلان مردم را برملاکننده بحرانی دانست که این رژیم با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

احکام دادگاه در تبرئه قاتلان شهروندان تاکید می‌کند که همه نقاب‌ها از چهره ر‍ژیم برداشته شده است؛ رژیمی که تلاش می‌کند بعد از جنایات خود و تشکیل کمیته های صوری و ظاهری و غیرجدی (تحقیقات)، پشت این نقاب‌ها پنهان شود تا بار دیگر به جنایات بیشتر ادامه دهد و به نیروهای خود انگیزه برای ارتکاب جنایات و نقض شدید حقوق بشر را اعطا کند.

در این بیانیه به حکم تبرئه قاتل شهید فاضل المتروک 32 ساله که 15 فوریه سال 2011 میلادی در جریان تشییع علی المشیمع اولین شهید انقلاب بحرین از بیمارستان سلمانیه، به شهادت رسید، اشاره شده وآمده است: نیروهای ر‍ژیم به طور مستقیم و عمدی به سمت مردم مسالمت جو با سلاح گرم آتش گشودند و تعدادی از آنها را زخمی و المتروک را به شهادت رساندند و هدف از این تیراندازی به قتل رساندن المتروک بود زیرا از فاصله نزدیک صورت گرفت.

این بیانیه افزود: حکم برائت قاتل المتروک بعد از چند روز از تبرئه دو پلیس دیگر صورت می گیرد که متهم به قتل دو شهید هستند؛ امری که بر گام برداشتن ر‍‍ژیم در مسیر فرار از مجازات مجرمان و قاتلان و تسامح دستگاه قضایی با آنها تاکید دارد.

جمعیت وفاق تاکید کرد: این احکام برملا کننده بحرانی است که رژیم با خودش دست به گریبان است و همه جنایات نظامیان خودش را ثابت می‌کند؛ خصوصا که این جرایم در گزارش‌های نهادهای بین‌المللی و حقوق بشر و گزارش کمیته حقیقت یاب به ثبت رسیده است؛ گزارش‌هایی که به روشنی بر لزوم بازخواست همه ناقضان حقوق بشر از جمله مسئولان بلندپایه تاکید دارد.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این در حالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

۱۳۹۱/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...