نسخه چاپی

محورهای سخنرانی دبیركل حزب‌الله لبنان

سیدحسن نصرالله دبیركل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امشب خود كه از شبكه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد، به اوضاع و تحولات داخلی لبنان و سوریه پرداخت و به شایعات اخیر علیه حزب‌الله پاسخ داد.

به گزارش نما به نقل از افکار، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امشب خود که از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد، به اوضاع و تحولات داخلی لبنان و سوریه پرداخت و به شایعات اخیر علیه حزب‌الله پاسخ داد.

مهمترین محورهای سخنان امشب دبیرکل حزب الله لبنان به شرح زیر است.

- سید حسن نصرالله شایعات در برخی از رسانه های درباره سلامت خودش را رد کرد.

- پیشنهاد قانون ارتدوکس همچنان مطرح خواهد بود تا جایگزین مناسبی پیدا کنیم و امروز می گوییم که یک جایگزین وجود دارد و آن هم اتخاذ لبنان به عنوان یک حوزه با قانون نسبیت است و چرا ننشینیم و این پیشنهاد را مورد بحث و گفت‌وگو قرار ندهیم؟

- ما گام های لازم را برای طرح امکان بحث درباره اتخاذ لبنان به عنوان یک حوزه واحد با نسبیت را انجام خواهیم داد.

- درباره امکان تعویق انتخابات سخن زیادی گفته شده است و برخی جرات درخواست آن را ندارد و ما تاکید می کنیم که منفعت ما در اجرای انتخابات در موعد آن براساس یک قانون جدید است.

- کسانی که دل تغییرات در سوریه یا لبنان یا منطقه بسته اند همان کسانی هستند که خواهان به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی آینده در لبنان هستند.

- باید به پدیده آدم ربایی به طور فوری و سریع پایان داده شود و همه ربایندگان و عاملان آن بازخواست شوند.

- رسانه های گروهی به نقل از سفیر آمریکا در لبنان گفته اند که وی خطاب به لبنانی ها تصریح کرده است: "طرحی بین حزب الله ومسئولان سوری برای اشغال برخی روستاهای اهل تسنن سوریه به منظور متصل کردن روستاهای شیعه نشین (سوریه) به روستاهای علوی نشین (سوریه) وجود دارد و من با قاطعیت تاکید می کنم که این ادعای سفیر آمریکا دروغی بیش نیست.

- مخالفان مسلح در سوریه برخی از روستاهای شیعه در سوریه را اشغال کرده و ساکنان آن را کوچانده اند و برخی از آنها امروز در منطقه الهرمل و البقاع لبنان هستند.

- یک طرح مسلحانه از سوی افراد مسلح برای اشغال و کوچاندن اهالی روستاهای شیعه (سوریه) وجود دارد که لبنانی هستند بنابراین این اهالی برای دفاع از سرزمین و دارایی های خود سلاح برداشته اند و آنها از صدها سال پیش در این سرزمین زندگی می کنند و حق دارند که از خودشان دفاع کنند.

- این گروههای مسلح در سوریه از طرف عربستان و قطر و آمریکا حمایت و کمک می شوند.

- ما هرگز به سمت فتنه در لبنان کشیده نخواهیم شد.

- ما نمی خواهیم به کسی تعدی کنیم و دغدغه ما محافظت از آمادگی کامل خویش برای مقابله با دشمن است.

- فتنه انگیزی طائفه ای بین شیعه و سنی به نفع لبنان نیست و کشتارهای طایفه ای اقدامی خطرناک است که بر اساس هیچ معیاری قابل قبول نیست.

- امیدواریم همگان مسئولیت های خود را برعهده بگیرند. ما ممکن است درباره برخی امور در سوریه یا نظایر آن اختلاف داشته باشیم اما باید این اختلاف را مهار و محصور کنیم نه دامن بزنیم.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...