نسخه چاپی

خوشبینی بان كی مون به مذاكرات ایران و 1+5

دبیركل سازمان ملل در دیدار با وزیر خارجه كشورمان با تأكید بر حق ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، خواستار سرعت بیشتر مذاكرات ایران و 1+5 شد و خوشبینی خود را از این مذاكرات اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس ائتلاف تمدن‌ها در وین با بان کی مون دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این ملاقات با اشاره به نقش مهم ایران در گفت‌وگوی تمدن‌ها، از شرکت صالحی در این اجلاس که زیر نظر سازمان ملل برگزار می‌شود تشکر کرد.

بان کی مون با تقدیر از حمایت کشورمان از تلاش‌های اخضر ابراهیمی، از روند گفت‌وگوهای سیاسی و اعلام آمادگی مخالفین و دولت برای شرکت در این گفت‌وگوها استقبال کرد.

وی با تاکید مجدد بر حق استفاده صلح آمیز ایران از دانش هسته‌ای، خواستار سرعت بیشتر مذاکرات ایران و 1+5 شد و خوشبینی خود را از این مذاکرات اعلام کرد.

صالحی نیز در این دیدار اظهار داشت: ما آمادگی داریم از طریق ابزارهای بین‌المللی مورد توافق طرفین برای رفع نگرانی‌های هسته‌ای کشورمان اقدام کنیم، ولی به رسمیت شناختن حق ما از طرف مقابل خیلی مهم خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین تنها راه‌حل بحران سوریه را انجام گفت‌وگوها بین مخالفین و موافقین دانست و اعلام کرد: آمادگی داریم هر کمکی بکنیم تا خونریزی در سوریه متوقف شود.

صالحی در مورد تحولات منطقه نیز عنوان کرد: ثبات و امنیت منطقه برای ما بسیار اهمیت دارد و جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی همه کشورها احترام می‌گذارد و در رابطه با بحرین نیز گفت‌وگوهای جدی بین مخالفین و دولت را مفید دانسته و توصیه می‌کند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...