نسخه چاپی

نامزدی مشایی به مصلحت نیست

عکس خبري -نامزدي مشايي به مصلحت نيست

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینكه نامزدی مشایی به مصلحت كشور نیست گفت: جریان فتنه و انحرافی با یكدیگر پیوند نامیمونی برقرار كرده‌اند.

به گزارش نما،حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: درباره حضور گزینه دولت در انتخابات ریاست ‌جمهوری اعتقاد دارم اصل این امر اشتباه است و اینکه بگوییم دولت باید گزینه داشته باشد و گزینه دولت، شائبه‌هایی ایجاد می‌کند که مخل آرامش در انتخابات است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت برگزار کننده و مجری انتخابات است و باید اصل بی‌طرفی را رعایت کند و در صورتی که کاندیدایی از ناحیه دولت در انتخابات حضور یابد به معنای تبدیل دولت به یک جریان و حزب سیاسی و انتخاباتی است.

موسوی‌نژاد بیان داشت: ما دولت را به‌عنوان یک مجمو‌عه‌ که حق دخالت در انتخابات به نفع کسی را ندارد می‌شناسیم و نفس این امر که بگوییم دولت در انتخابات کاندیدا خواهد داشت، اشتباه است و قطعا باید با چنین پدیده‌ای مقابله شود.

وی اضافه کرد: به‌صورت رسمی اعلام نشده که آقای مشایی یا دیگران از ناحیه دولت قصد ورود به صحنه انتخابات را دارد.

موسوی‌نژاد گفت: قطعا نامزدی آقای مشایی با توجه به فضایی که در کشور به وجود آمده نه به مصلحت کشور است و نه صلاحیت ریاست جمهوری را دارد.

وی افزود: ما مبنایی داریم و وقتی رهبری به آقای احمدی‌نژاد فرمودند که آقای مشایی به‌عنوان معاون اول به مصلحت دولت نیست، طبیعی است که اگر حضور مشایی در معاون اولی به مصلحت نبوده، برای ریاست‌جمهوری هم مصلحت نیست.

موسوی‌نژاد در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی اجرای طرح پوتین - مدودف توسط احمدی‌نژاد، عنوان کرد: این اتفاق نخواهد افتاد و نمی‌توان گفت این پروژه‌ای است که اجرا و یا دچار شکست شده باشد.

وی گفت: افرادی که با الفبا و اصول سیاست آشنایی داشته باشند، می‌دانند که ساختار سیاسی کشور و رویکرد مردم در انتخابات به نفع هر کاندیدا و یا جریان سیاسی با دنیای غرب و شرق متفاوت است و در ایران مردم بر اساس تکلیف‌مدارانه و تکلیف‌گرایانه رای می‌دهند.

* مردم نگاهی تکلیف‌گرایانه دارند

موسوی‌نژاد تصریح کرد: ساختار سیاسی کشور اینطور نیست که اگر بنده با یک گروه سیاسی شخصی را معرفی کنیم مردم به‌صورت چشم بسته به او رای دهند و اگر مردم شخصی را به‌عنوان منتخب مردم پذیرفته‌اند به معنای آن نیست که به گزینه مورد نظر او در انتخابات رای دهند.

وی ادامه داد: مردم در انتخابات نگاهی تکلیف‌گرایانه دارند و اگر شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور را منطبق بر آرمان‌ها شناسایی کردند، به او رای می‌دهند و نوع انتخابات در ایران با سایر کشورهای جهان متفاوت است.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: در کشورهای شرق و غرب نگاه به رویکردهای حزبی است و مردم به فعالیت‌های سیاسی و حزبی رای می‌دهند، ولی در کشور ما انتخابات حزبی و جریانی نیست.

وی اضافه کرد: احزاب و جریان‌های سیاسی در انتخابات دوره نهم منتخبین دیگری داشتند ولی مردم به آقای احمدی‌نژاد رای دادند که گزینه احزاب و جریان‌های سیاسی مطرح نبود.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: مردم نگاه چارچوب رفتاری، برخوردها، رفتارها و صبقه احمدی‌نژاد را که سابقه دینی، آرمانی و در ارزش‌مداری قرار داشت رای دادند و این مسئله اثباتی بر این ادعا است که ماهیت انتخابات در ایران و سایر کشورها متفاوت است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد دولت نهم با احمدی‌نژاد دولت دهم تفاوت‌های زیادی داشتند و تفاوت میان این دو نفر از زمین تا آسمان است.

موسوی‌نژاد گفت: شخصیت آقای احمدی‌نژاد در دولت نهم یک شخصیت انقلابی که جهت‌گیری دولت او به سمت ارزش‌ها، آرمان‌ها و احیای گفتمان امام خمینی (ره) بود بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ولی در دولت دهم سمت و سوی حرکت احمدی‌نژاد تغییراتی در مقایسه با دولت نهم داشت.

موسوی‌نژاد درباره موقعیت احمدی‌نژاد در جریان اصولگرایی، گفت: اصولگرایی یک محفظه و جریان حزبی نیست، بلکه یک اعتقاد، مبنا و باور است و حتی افرادی که در احزاب و گروه‌های اصولگرایی حضور ندارند و رویکرد ایشان مبتنی بر دین، شریعت و آرمان‌های امام، رهبری و شهدا باشد در گستره اصولگرایی قرار می‌گیرد.

* نمره دولت سیر نزولی داشته است

موسوی‌نژاد تصریح کرد: قطعا برخی فعالیت‌ها که تضعیف دولت و نظام را به‌دنبال داشته، هدف‌دار و برنامه‌ریزی شده است و اختلاف بین مسئولین از برنامه‌های دشمن بوده، که برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت گرفته و بازیگران و صحنه‌گردانان اطرافیان دشمن هستند.

وی متذکر شد: افراد وابسته به دشمنان نظام و انقلاب فضایی ترسیم می‌کنند که فکر می‌کنند اختلاف و ناکارآمدی شدید در حوزه تعاملات بین مسئولین نظام اسلامی وجود دارد و سعی می‌کنند به‌صورت همدیگر چنگ بزنند و به‌گونه‌ای رفتار کنند که برخلاف مصالح کشور است.

موسوی‌نژاد در همین راستا تاکید کرد: اتفاقاتی که در این ایام دیدیم، نمود همین مسئله بود و آقای احمدی‌نژاد رفتاری از خود نشان داد که هیچ‌یک از نخبگان و حامیان سرسخت ایشان، این عملکرد را قبول نداشتند و آنرا قابل پذیرش نمی‌دانستند.

وی با تاکید بر آنکه تاثیر رفتار دولت بر فضای جامعه بیشتر از سایر نهاد و قوا است، افزود: رئیس جمهور دومین مقام کشور است و حساس‌ترین فضاها و مدیریت‌های اجرایی را در اختیار دارد و به همین دلیل هر رفتاری که از ناحیه دولت باشد، زودتر در جامعه تاثیر می‌گذارد.

* پرکاری و خستگی‌ناپذیری نقطه قوت احمدی‌نژاد است

وی ادامه داد: پرکاری، تلاش شبانه‌روزی، خستگی‌ناپذیری و حرکت به سمت فعالیت‌های عمرانی و خدماتی برای مردم از نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد محسوب می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی حضور اصلاح طلبان در انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان فضای مانوری در کشور ندارند که به‌راحتی بتوانند خود را احیا کنند، مخصوصا اصلاح‌طلبانی که منشأ فتنه شدند و فضای التهاب و آشوب را در کشور ایجاد کردند.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: عده‌ای دیدگاه اصلاح‌طلبی دارند و وفادار به نظام، انقلاب، امام(ره)، رهبری و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب هستند و با هر نوع شرایطی که در حوزه انتخابات به‌وجود آید، منطبق بر آن تصمیم‌گیری می‌کنند و اعتقاد داریم این گروه در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

وی درخصوص رویکرد اصلاح‌طلبان وفادار به نظام و انقلاب در صحنه انتخابات، متذکر شد: رویکرد این گروه در عرصه انتخابات حرکت به سمت فتنه و جریان فتنه نیست، بلکه رویکرد این گروه به سمت کارگزاران و طیف آقای هاشمی رفسنجانی است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در انتخابات 92 فتنه جدیدی از ناحیه دو جریان انحراف و فتنه شکل خواهد گرفت.

موسوی‌نژاد بیان داشت: مطرود جریان سیاسی کشور فتنه‌گران هستند و جریان انحرافی هم طرد شده جریان اصولگرایی است و اعتقاد دارم که این دو گروه مطرود اتاق فکر واحد و ائتلافی دارند و پیوند نامیمون و نامبارکی را برای ملتهب‌کردن فضای سیاسی کشور در انتخابات خرداد 92 پیدا خواهند کرد.

وی گفت: با هوشیاری و هوشمندی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور و نیروها و مردم بصیر ایران اسلامی قطعا فعالیت ائتلاف فتنه و انحراف خنثی خواهد شد.

هاشمی، هاشمی دوران جنگ نیست

موسوی‌نژاد در ارتباط با موقعیت هاشمی‌ رفسنجانی در بدنه نظام اسلامی اذعان داشت: آقای هاشمی رفسنجانی از لحاظ نفوذ در حوزه سیاسی کشور در سمت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد و جایگاه سیاسی خود را دارد.

وی متذکر شد: آقای هاشمی رفسنجانی دیگر برای مردم هاشمی رفسنجانی زمان جنگ و انقلاب نیست و ایشان با بعضی رفتارهای زشت سیاسی که در زمان فتنه و مواضعی که اتخاذ کرد و رفتارهایی که پس از جریان فتنه از خود نشان داد، دیگر جایگاه قبلی را در بین عموم مردم و نخبگان سیاسی ندارد و نوع تاثیرگذاری ایشان در جامعه و بر افکار سیاسی و خواص جامعه خیلی ضعیف‌تر و کم‌رنگ‌تر از قبل است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...