نسخه چاپی

القاعده مسئولیت حملات مرگبار روز سه‌شنبه عراق را پذیرفت

یك گروه شبه نظامی وابسته به القاعده در عراق، مسئولیت حملات مرگبار روز سه‌شنبه را پذیرفت.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري شينهوا، سه‌شنبه خونين در عراق به دنبال انفجار چند بمب در سراسر عراق، دست‌كم 43 كشته و 232 زخمي برجاي گذاشت.

گروه شبه‌نظامي وابسته به القاعده طي بيانيه‌اي اعلام كرد، تلاش كرده است تا در آستانه نشست سران كشورهاي عربي در بغداد در اواخر ماه مارس، امنيت عراق را متزلزل كند.

يكي از افسران ارتش عراق اعلام كرد كه براي برگزاري اين نشست، بين 70 تا 100 هزار نيروي امنيتي در بغداد مستقر شده‌اند. اين مقام همچنين گفت كه در ادامه حالت آماده باش در عراق، نيروهاي پشتيبان نيز از ساير مناطق عراق به بغداد منتقل مي‌شوند.

مرگبارترين حمله مربوط به انفجاري در شهر كربلا بود كه طي دو انفجار 13 تن كشته 48 تن ديگر زخمي شدند. در كركوك نيز انفجار خودرويي در نزديكي مقر پليس 9 كشته و 42 زخمي برجاي گذاشت. از سوي ديگر يك بمبگذار انتحاري در مركز بغداد چهار تن را كشت و 11 تن ديگر را زخمي كرد.

انفجارهاي ديگري در شهرهاي سامرا‌ و ديالي كه همگي در شمال بغداد هستند و همچنين شهرهاي حله و لطيفيه در جنوب اين كشور رخ داد.

پليس بعقوبه نيز از كشف و خنثي سازي هشت بمب و پليس فلوجه نيز از خنثي سازي يك بمب خبر دادند.

از سوي ديگر شيخ "خالد الملا"، رئيس جمعيت علماي عراق، آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در منطقه را به دست داشتن در اين انفجارها با هدف جلوگیری از برگزاري نشست سران اتحاديه عرب در بغداد، متهم کرد.

۱۳۹۱/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...