نسخه چاپی

تاكید رهبرانقلاب بر برخوردبا زمین‌خواری شمال

رئیس دستگاه قضا درباره زمین خواری در جنگل های شمال كشور با بیان اینكه بنده خودم شاهد تراشیدن جنگلها بوده ام، می روند جنگل را زمین می كنند، چند بلوك سیمانی می گذارند و زمین خواری می كنند، گفت: رهبر انقلاب و سران قوا در جلسات مختلف بر برخورد با این مسئله تاكید كرده اند و انگیزه های قوی برای این كار وجود دارد، هر چند ممكن است سر و صداهایی بلند شود كه نباید ترسید.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان گلستان که در محل استانداری برگزار شد، با طرح مباحثی در خصوص اخلاق گفت: گاهی مسئولان به وظیفه ای که دارند عمل نمی کنند و به جای آن کارهای دیگری انجام می دهند که در نامه امام علی به کمیل این موضوع تاکید شده است.

وی افزود: ما موظفیم بر اساس شرع و قانون عمل کنیم. تمامی مسئولان یک خانواده هستند و تنش نباید وجود داشته باشد چرا که برخی زیاده خواهی ها موجب تنش در جامعه می شود.

وی به موضوع تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: مهمترین مسئله رسیدگی به مشکلات مردم است چرا که مشکلات زیادی در بحث قضایی و اجرایی وجود دارد و گاهی مسئول خسته می شود ولی می توان با یک ارشاد کوچک شهروندی را دلگرم کرد. ما در کنار همه ارزشهایی که داریم باید بر اساس حدود الهی وظایف خود را انجام دهیم.

رئیس قوه قضائیه به برخی مشکلات فرهنگی اشاره کرد و افزود: با بگیر و ببند نمی شود مشکلی را حل کرد. نباید گاهی افکار لیبرالی ذهن ما را خراب کند و نگوییم به ما چه ربطی دارد. امر به معروف و نهی از منکر اصول اولیه قرآن است و در قانون اساسی هم تعریف شده است.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس در مورد زمین خواری گفت: موضوع زمین خواری هم در جلسه سران قوا و هم در محضر رهبری به آن تاکید شده است. امیدواریم دستگاه قضایی و اجرایی با تعاملی نزدیک مشکل را حل کنند چرا که انگیزه های قوی برای این کار وجود دارد هر چند ممکن است سر و صداهایی بلند شود ولی نباید ترسید. بنده خودم شاهد تراشیدن جنگلها بوده ام . می روند جنگل را زمین می کنند، چند بلوک سیمانی می گذارند و زمین خواری می کنند که با کمک نیروی انتظامی ، دستگاه قضایی و اجرایی باید این مشکل برطرف شود. البته دستگاههای اجرایی هم باید سر وقت شکایت کنند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...