نسخه چاپی

دفاع وزیر خارجه آرژانتین از تفاهمنامه با ایران

مخالفان تصویب این تفاهمنامه كه اكثریت آنها را یهودی‌ها تشكیل می دادند بار دیگر با مواضعی تندتر مخالفت خود با تصویب این تفاهمنامه را نشان دادند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وزیر خارجه آرژانتین از تفاهمنامه امضا شده میان ایران و آرژانتین در رابطه با حادثه آمیا دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری اسپانیایی زبان«مینوتو اونو»؛ هکتور تیمرمن، وزیر خارجه آرژانتین، روز گذشته( سه شنبه) در مجلس سفلی از تفاهمنامه امضا شده میان ایران و آرژانتین دفاع کرد.

وی در این جلسه که ۶ ساعت به طول انجامید به سوال‌های مخالفین تصویب این تفاهمنامه پاسخ داد.

وی در رابطه با این تفاهمنامه اعلام کرد:«این تفاهمنامه موجب می شود تا ما به حقیقتی که سال‌ها انتظارش را می کشیدیم دست پیدا کنیم».

مخالفان تصویب این تفاهمنامه که اکثریت آنها را یهودی‌ها تشکیل می دادند بار دیگر با مواضعی تندتر مخالفت خود با تصویب این تفاهمنامه را نشان دادند.

در نهایت این تفاهمنامه توانست اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد.

هفته گذشته مجلس علیا آرژانتین پس از بحث و بررسی ۱۰ساعته، با ۳۹ رأی موافق و ۳۱ رأی مخالف تفاهم‌نامه امضاشده میان ایران و آرژانتین را در رابطه با حادثه "آمیا" تصویب کرد.

امروز نیز قرار است در رابطه با تصویب این تفاهمنامه مجلس نمایندگان این کشور تصمیم نهایی را بگیرند.

در حادثه انفجار مرکز یهودیان آرژانتین موسوم به «آمیا» که روز ۳۱ ژانویه سال ۱۹۹۴ رخ داد، ۸۵ نفر از یهودیان آرژانتین کشته شدند.

دولت وقت آرژانتین ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده بود.

ایران که همواره اتهام دست داشتن در حادثه آمیا را رد کرده، از تیرماه سال ۹۰ آمادگی خود مبنی بر همکاری با آرژانتین در خصوص این پرونده را اعلام کرده است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...