نسخه چاپی

ادعای بازداشت 3 ایرانی در سوریه

بنا به ادعای این فرد كه نام و سمت وی اعلام نشده، شبه نظامیان وابسته به "ارتش آزاد سوریه" روز چهارشنبه با نیروهای ارتش ملی سوریه و شبه نظامیان كرد در شهر "راس العین" در نزدیكی مرز تركیه درگیر شده و تعدادی از نیروهای هر دو طرف را هدف قرار داده و تعدادی دیگر را نیز به اسارت گرفته اند.

به گزارش نما، شفقنا به نقل از خبرگزاری آلمان (DPA) نوشت: یکی از مسئولان گروه های مسلح معارض دولت سوریه ادعا کرد که طی درگیری هایی چندین ایرانی را به سختی مجروح و 3 ایرانی را به اسارت گرفته اند اما هیج منبع مستقلی این خبر را تایید نکرده است.

یکی از مسئولان آنچه خود را "ارتش آزاد سوریه" می نامند، مدعی شد که شبه نظامیان وابسته به این گروه توانسته اند تعدادی از شهروندان ایرانی حاضر در میان نیروهای ارتش ملی سوریه را به شدت زخمی و تعدادی دیگر را نیز دستگیر کنند.

بنا به ادعای این فرد که نام و سمت وی اعلام نشده، شبه نظامیان وابسته به "ارتش آزاد سوریه" روز چهارشنبه با نیروهای ارتش ملی سوریه و شبه نظامیان کرد در شهر "راس العین" در نزدیکی مرز ترکیه درگیر شده و تعدادی از نیروهای هر دو طرف را هدف قرار داده و تعدادی دیگر را نیز به اسارت گرفته اند.

این شبه نظامی مخالف نظام حاکم در سوریه ادعا کرد که در میان کشته شدگان درگیری های امروز "راس العین" چندین شبه نظامی کرد غیر سوری وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) به چشم می خورند.

.لازم به ذکر است که بر اساس توافق اوایل ماه ژانویه، دولت سوریه در مقابل آزادسازی 48 ایرانی گروگان گرفته شده از سوی "ارتش آزاد سوریه"، بیش از دو هزار زندانی سوری را آزاد کرد.

خبر اسارت یا هدف قرار گرفتن شهروندان ایران از سوی هیچ منبع دیگری تا این لحظه تایید نشده است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...