نسخه چاپی

به زودي؛

تشكیل دادگاه مهدی هاشمی/تفهیم اتهام مرتضوی

سخنگوی قوه قضائیه با تائید خبر تفهیم اتهام معاونت در قتل به سعید مرتضوی در كیفرخواست پرونده كهریزك گفت: این اتهام تفهیم شده ولی هنوز دفاعی انجام نشده است / تشكیل دادگاه مهدی هاشمی به زودی انجام می گیرد

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنجشنبه در حاشیه دیدار رئیس قوه قضائیه با علمای استان گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت:این اتهام تفهیم شده ولی هنوز دفاعی صورت نگرفته است. در جلسه اخیر شكات شكایت خود را مطرح كردند و دفاع در جلسه بعدی انجام می شود.

وی در مورد زمان اجرای حكم پرونده فساد مالی گفت: قاضی سراج پرونده را برای اجرای حكم به دادسرا داده كه متهمان باید رد مال و جزای نقدی را پرداخت كنند و بعد احكام دیگر اجرا می شود. در مورد اینكه گفته می شود برخی از احكام نقض شده باید بگویم نقض احكام بیشتر در بحث تطمیع محرومیت ها و پرداخت برخی جریمه ها بوده است.

دادستان كل كشور در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد نامه آیت الله نوری همدانی و مكارم شیرازی مبنی بر اینكه ما استفتائی در مورد متهمان فساد مالی ندادیم، گفت: این خبر درست منتشر نشده بود ما از مراجع در مورد افراد استفتاء نكردیم موضوع بر سر این بود كه آیا محارب یا مفسد می تواند توامان با هم باشد و نام كسی را نبردیم كه البته بحث مفسد فی الارض كاملاً در قانون مشخص است.

محسنی اژه ای در مورد پرونده جدید فائزه هاشمی گفت: این پرونده تشكیل شده و به دادگاه رفته ولی هنوز تعیین تكلیف نشده است. در مورد پرونده مهدی هاشمی هم اگر مقدمات فراهم شود به زودی دادگاه تشكیل می شود.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...