نسخه چاپی

نظر نقدی درباره رییس‌جمهور خوب

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در جامعه اسلامی باید هر فرد تمام عمر خود را مانند یك اردوی جهادی بداند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در جمع 150 نفر از جهادگران نخبه کشور که به مدت سه روز در سومین هم اندیشی اندیشه ورزان جهادی در بخش "چلو" شهرستان اندیکای استان خوزستان گردهم آمده‌اند، گفت: در دین مبین اسلام خدمت کردن به مردم بالاترین عبادت‌هاست.

سردار نقدی با اشاره به سیره امام علی (ع) که بدون بهره‌مندی مادی برای خود برای بهره مندی مردم کار کرده‌اند، تصریح کرد: همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند "بسیجی آبادگر است اما خود اهل دنیا نبوده و برای دیگران کار می‌کند".

وی با اشاره به تشکیل جامعه اسلامی بیان کرد: در جامعه اسلامی باید هر فرد تمام عمر خود را مانند یک اردوی جهادی بداند و انسان کامل انسانی است که کل زندگی اش اردوی جهادی باشد.

وی دعوا برای رسیدن به قدرت را در آموزه‌های دینی مذموم دانست و خاطرنشان کرد: بایستی فرهنگ جهادی در تمامی ابعاد جامعه از جمله انتخابات حاکم شود و تنها راه نجات جامعه، ترویج این فرهنگ است و دولت بایستی فرهنگ جهادی را در خود اجرا کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: برای تحقق جامعه اسلامی رییس جمهور نیز باید دوره چهارساله خود را یک اردوی جهادی بداند نه اینکه منصبی برای قدرت پنداشته و در مسیر قدرت طلبی در فکر انتخاب دوستان و اطرافیان خود برای ریاست باشد.

وی لازمه تحقق فرهنگ جهادی را توجه به خود دانست و افزود: بایستی این فرهنگ و خصوصیات آن را در خود نهادینه کنیم که این امر اقتضائاتی دارد و باید در هر دوره نیازسنجی به عمل آید.

وی ادامه داد: زحمات نظام در محرومیت‌زدایی و پیشرفت‌های حاصله در سال‌های پس از انقلاب بی سابقه بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به فقر دو سوم از مردم ایران در ابتدای انقلاب و عدم هرگونه امکانات در روستاها در ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: باید قدردان نعمت جمهوری اسلامی باشیم چراکه محرومیت‌های قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی ضمن اشاره به ارائه خدمات محض مانند ساخت راه، خانه بهداشت و... به روستاها تصریح کرد: اکنون درگیر جنگ اقتصادی هستیم و بایستی با اقتضائات این جنگ حرکت کنیم که بهترین راهکار نیز اقتصاد مقاومتی و توجه به مولفه‌های آن است.

وی خطاب به نخبگان جهادی بیان کرد: مهمترین اقدام اردوهای جهادی ارائه خدمات مولد به روستاها می‌باشد که هم محرومیت زدایی گردیده و هم اشتغال ایجاد می‌شود.

سردار نقدی برنامه‌ریزی سال 92 بسیج را توجه به خدمات مولد در روستاها دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال 500 هزار حلقه چاه پروانه دار وجود دارد که اگر زیر نیمی از این چاه‌ها استخر پرورش ماهی زده شود به اندازه کل شیلات کشور، ماهی تولید خواهد شد.

وی کار علمی را ضروری دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از کارهای مهم و در عین حال ساده، تبدیل نهرهای خاکی به نهرهای سیمانی است تا با جلوگیری از هدر رفت آب، تولید را به میزان چشم گیری افزایش دهد.

وی در همین خصوص به گزارش خود به مقام معظم ولایت اشاره کرد و افزود: به حضرت آقا عرض کردم در صورت سیمانی کردن نهرها یک و نیم برابر تولید افزایش خواهد یافت که ایشان فرمودند بیشتر از این میزان هم شاهد افزایش خواهیم بود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین نقش روستائیان در تکثیر مرغ خانگی و جوجه را یادآور شد و ادامه داد: 30 درصد مصرف مرغ در جامعه را می توان در خانه‌ها تولید نمود که اقدام اخیر بسیج سازندگی در تولید مرغ و جوجه در روستاهای سراسر کشور با استقبال بسیار زیادی مواجه گردیده است.

وی یکی دیگر از عرصه‌های مهم را انتقال تجربه‌های موفق در جامعه دانست و گفت: باغداری که توانسته در هر هکتار 165 تن سیب برداشت کند در حالیکه این رقم 15 تن در هکتار است و یا کشاورزی که به جای سه و نیم تن در هر هکتار، 11 و نیم تن گندم برداشت نموده است بایستی تجربه‌های موفق خود را به دیگران انتقال دهند که در این صورت شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

وی گروه‌های جهادی را در روستاهای کشور موثر دانست و تصریح کرد: باید گروه‌های جهادی خود را برای انجام کارهای بزرگ، فراگیر و منسجم آماده کنند و بلوغ کار جهادی نیز رسیدن به نقطه‌ای است که همه با هم یک مسئله و مشکل ملی را مرتفع کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به صحنه آوردن همه مردم را برای شرکت در اردوهای جهادی لازم دانست و بیان کرد: از جمله خدمات گروه‌های جهادی، احیای فرهنگ کار و تلاش در روستاها می‌باشد و متاسفانه امروز کم همتی از جمله آفات روستائیان کشور است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ جهادی را آنگونه ترویج نماییم که هر انسان مومن احساس تکلیف کرده و سالی یکبار در اردوهای جهادی شرکت نماید که این امر باعث حرکتی جهشی در سازندگی کشور خواهد شد.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...