نسخه چاپی

لیبی شكنجه نخست‌وزیر قذافی را در زندان تكذیب كرد

عکس خبري -ليبي شکنجه نخست‌وزير قذافي را در زندان تکذيب کرد

به دنبال اظهارات وكیل مدافع نخست‌وزیر سابق لیبی مبنی بر اینكه وی در زندان به شدت شكنجه شده است دولت لیبی شكنجه وی را در زندان طرابلس تكذیب كرد.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، خالد الشریف، مدیر زندانی که البغدادی المحمودی، نخست‌وزیر سابق لیبی در آن حضور دارد، با تاکید بر اینکه المحمودی "اوضاع جسمانی خوبی" دارد، اعلام کرد که با وی هیچ بدرفتاری نشده است و وی از تمام حقوقی که قوانین بین‌المللی و حقوق بشر برای وی تضمین کرده‌اند، برخوردار است.

الشریف نسبت به اظهارات مبروک کرشید، وکیل مدافع البغدادی المحمودی اظهار تاسف کرد و گفت: اظهارات وی در چارچوب بر هم زدن اوضاع سیاسی در تونس است.

خبرگزاری رویترز به نقل از محفوظ البیدی، افسر زندان گزارش داد که وی شب گذشته المحمودی را دیده که وضعیت جسمانی خوبی داشته است.

بیار اولیفی سور، مبروک کرشید ، مهدی بوعواجه ، وکلای مدافع در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه المحمودی از زمان تحویل به لیبی در ژوئن در زندان نظامی در طرابلس در حبس به سر می‌برد، اعلام کردند: ما اقدامات مبهم و غیرقانونی را که علیه دکتر البغدادی المحمودی صورت می‌گیرد، محکوم می‌کنیم، چرا که این اقدامات ساده‌ترین اصول محاکمه عادلانه را نیز زیر سوال می‌برد.

این سه وکیل مدافع اعلام کردند که چندین مرتبه به دولت لیبی اعلام کردند که اقدامات خشونت آمیز علیه نخست‌وزیر سابق لیبی صورت می‌گیرد، اما دولت لیبی پاسخی به آنها نداد که این مساله آنها را واداشت به کمیته حقوق بشر سازمان ملل بروند.

المحمودی با اتهاماتی همچون "از دست دادن اموال دولت" و "کشتار مردم" در زمان انقلاب لیبی مواجه است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...