نسخه چاپی

پیشنهاد ایجاد "بانك" قوه‌قضائیه

یكی از حاشیه‌های روز اول حضور مسئولان عالی قضایی در استان گلستان خوش و بش حجت الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان كل كشور با خبرنگاران اعزامی از تهران بود. این خوش و بش با كنایه رئیس سازمان بازرسی كل كشور همراه بود. پورمحمدی خطاب به محسنی گفت: ارتباط خوبی دارید؟ اژه‌ای هم گفت از دوستان من هستند! پورمحمدی گفت: قبلا اینطوری‌ها نبود؟

دیدار رئیس قوه قضائیه با قضات استان و شورای اداری گلستان با حاشیه هایی همراه بود که مهمترین آن پیشنهاد ایجاد بانک و وصف حال بهشت در گلستان و لویی شانزدهم بود.

به گزارش نمابه نقل ازمهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی در بازدید دو روزه از استان گلستان در جلسه شورای اداری استان و همچنین در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان حاضر شد.

در جلسه قضات و کارکنان دادگستری استان گلستان ابتدا یک قاضی و بعد یک کارمند اداری روی سن حاضر شده و تمام دغدغه ها و مشکلات کاری خود را مطرح کردند. تعداد جمعیت قضات و کارکنان در این مراسم به حدی بود که جای نشستن خبرنگاران نبود و حتی برخی از مدیران روابط عمومی سازمانهای قوه قضائیه روی زمین نشسته بودند.

تذکر قاضی به رئیس قوه قضائیه

حجت الاسلام کولایی رئیس شعبه 107 دادگاه گرگان نخستین منتقد بود که خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: ابتدا باید یک تذکر بدهم و آن این است که نظارت بر عملکرد قضات نباید امنیت قاضی را به خطر اندازد. بعد اینکه باید قاضی تامین باشد و از نظر رفاهی و معیشتی مشکلی نداشته باشد تا قدر و منزلت قاضی حفظ شود.

انتقاد از دوران ریاست آیت الله شاهرودی

این قاضی باسابقه از گذشته هم یادی کرد و گفت: یادش بخیر چند سال قبل وقتی هفته قوه قضائیه می شد منتظر پاداش نبودیم. ولی در همان هفته آمار طولانی از قضات معلق را قطار می کردند و این شان قاضی را زیرسوال می برد. البته حالا هم مشکلاتی است. قاضی ماهانه به 170 پرونده رسیدگی می کند و ورودی آن هم ماهی 190 پرونده است. بعد هم هنگام اضافه کاری می گویند بر اساس پرونده های مختومه اضافه کاری می دهیم!

90 پرونده قصاص روی میز رئیس قوه قضائیه

رئیس شعبه 107 داگاه گرگان گفت: جناب آقای آملی لاریجانی 90 پرونده قصاص یکسال است به دفتر شما ارسال شده ولی هنوز تائید نشده است و این آدمها در زندان دردسر درست می کنند. بعد به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: در پاکستان و کره استقلال قضات آنقدر مشهود است که حتی یک مقام عالی رتبه هم فساد کنه محاکمه می شود ولی ما هنوز حقوق از دولت می گیریم و این اهرم فشار می شود.

بعد نوبت به سایر اعتراضات وانتقادات رسید. در این جلسه از سوی یک قاضی عنوان شد: شوراهای حل اخلاف برای ما قوز بالاقوز شده است. حکم می دهند و بعد حکم مشکل دارد دوباره به دادسرا ارجاع می شود که بهتر است برای آن راهکاری اندیشید.

بهتر است قوه قضائیه بانک داشته باشد

آیین نامه نقل و انتقال قضات هم خوب اجرا نمی شود. قاضی داریم که چندین سال است در مناطق دورافتاده از بلادش خدمت می کنند ولی به دلیل کمبود نیرو می گویند انتقال نداریم! یکی از کارمندان دادگستری گلستان به نام ابوالفضل منوری هم پشت تریبون قرارگرفت و گفت: من پیشنهاد می کنم قوه قضائیه بانک داشته باشد. الان همه سازمانها بانک دارند از شهرداری تا نیروی انتظامی!

از لویی شانزدهم تا کنایه آملی لاریجانی به استاندار گلستان

جلسه قضات و کارکنان دادگستری گلستان بعد از سخنرانی رئیس قوه قضائیه تمام شد و چند ساعت بعد جلسه شورای اداری استان در محل استانداری گلستان آغاز شد. ابتدا مدیرکل ارشاد استان گلستان پشت تریبون رفت و خدمات انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون و بعد تمام کارهای ریزو درشت استان را در قالب شعر و ادب و ترنم قرائت کرد. بعد نوبت استاندار رسید و آقای قناعتی هم از تاریخ انقلاب گرفته تا زندگی لویی شانزدهم سخن گفت. وقتی نوبت به گفته های آملی لاریجانی رسید به کنایه گفت: آقای مدیرکل تمام توصیفات بهشت را در مورد استان گلستان به کار بردند ولی یادشان رفت که بگویند تمام مدیران استان اهل منبر هستند!

در این جلسه حجت الاسلام طاهری نماینده مردم گلستان در مجلس هم کمی به دستگاه قضا با دید نقادانه اشاره کرد و گفت: در برخی شهرها قتل هایی رخ داده که هنوز پرونده هایش به سرانجام نرسیده است. اختلاف میان سازمان اوقاف و سازمان ثبت بر سر زمینهای اوقافی بیداد می کند. فاصله دادگاه ها زیاد است و اطاله دادرسی هم داریم.

شوخی پورمحمدی و محسنی اژه ای

یکی از حاشیه های روز اول حضور مسئولان عالی قضایی در استان گلستان خوش و بش حجت الاسلام محسنی اژه ای دادستان کل کشور با خبرنگاران اعزامی از تهران بود. این خوش و بش با کنایه رئیس سازمان بازرسی کل کشور همراه بود.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...