نسخه چاپی

اتحادیه اروپا خواستار تحریم شركت‌های اسرائیل شد

اتحادیه اروپا رسماً خواستار تحریم شركت‌های عمرانی اسرائیلی شد

یک گزارش داخلی اتحادیه اروپا با محکوم کردن اقدام اسرائیل در شهرک سازی در بیت المقدس شرقی، خواستار اعمال تحریم های اقتصادی بر ضد رژیم تلاویو شده است.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از راشاتودی؛ اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس شرقی، اسرائیل را به متوقف کردن اجرای پروژه های اقتصادی که شامل شهرک های صهیونیست نشین نیز می شود، تهدید کرده است.

این گزارش ۱۵ صفحه ای توصیه هایی را برای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برای واکنش در برابر فعالیت های اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین در نظر گرفته است.

در این گزارش اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغال فلسطین، "نظام مند، آگاهانه و تحریک آمیز" توصیف شده است و از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته شده است تا راهبردی مشترک را برای مقابله با اقدامات اسرائیل، اتخاذ کنند.

اتحادیه اروپا در این گزارش تاکید کرده است، کشورهای اروپایی باید راهبردی را اتخاذ کنند تا از تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت دو کشور، جلوگیری به عمل آید.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز نوشت، هفت مورد از توصیه های ده گانه این گزارش مربوط به اعمال تحریم های شدید اقتصادی بر ضد سازمان‌هایی است که به صورت مستقیم در پروژه های ساختمان‌سازی در شهرک های صهیونیست نشین، مشارکت دارند.

در این گزارش همچنین از ۲۷ کشور اروپایی خواسته شده است تا از همکاری تجاری با شرکت هایی که در پروژه های شهرک سازی اسرائیل، فعالیت دارند، خودداری کنند.

این گزارش همچنین حمایت خود را از "نظارت دقیق تر" بر تحقیقات فنی و تکنولوژیکی و برنامه های توسعه ای مشترک بین اتحادیه اروپا و اسرائیل اعلام کرده است.

این تدابیر با این هدف اتخاذ خواهد شد تا اتحادیه اروپا مطمئن شود که هیچ کمک مالی تحقیقاتی، بورس های تحصیلی یا سایر سرمایه گذاری های فنی در اختیار شهرک سازی اسرائیل به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم قرار نخواهد گرفت.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...