نسخه چاپی

عرضه مستقیم میوه و مركبات از ۲۵ اسفند

معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: عدم نظارت بازرسی موجب شده است در نمایشگاه‌ها پسته شور و خام به‌صورت چند نرخی عرضه شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، نعمت‌الله ترکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بهاره بوستان ولایت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سالیان گذشته در شهر تهران 5 تا 6 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار می‌شد که امسال با توجه به استقبال مردم از این نمایشگاه ها در 30 نقطه از شهر تهران و در 20 نقطه از شهرستان‌های استان این نمایشگاه‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از مراکز تولیدی برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است، گفت: در قیمت گذاری اجناس کالاها و اقلام ، اتحادیه نظارت دارد.

ترکی بیان داشت: پوشاک، کیف و کفش در سطح نمایشگاه‌ها با 30 تا 35 درصد تخفیف نسبت به بازار ارائه می‌شود.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران درباره توزیع میوه و مرکبات اظهار داشت: از 25 اسفند ماه عرضه مستقیم میوه و مرکبات در 500 نقطه از شهر تهران آغاز می‌شود و تا 16 فروردین فروش ادامه دارد.

ترکی خاطرنشان کرد: ذخیره سازی برای توزیع میوه و مرکبات نسبت به گذشته بهتر بوده و با نزول قیمت، کیفیت این میوه‌ها بهتر است.

وی به توزیع آجیل و خشکبار در سطح بازار اشاره کرد و گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که هفته گذشته با اتحادیه پسته ایران منعقد شد؛ تا پایان سال مشکلی برای عرضه پسته در سطح کشور نخواهیم داشت.

ترکی با بیان اینکه پسته خام کیلویی 30 هزار تومان و پسته شور کیلویی 35 هزار تومان در نمایشگاه‌های بهاره عرضه می‌شود، گفت: کمبود پسته در کشور نداریم و باید عرضه آن به درستی مدیریت شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در سطح نمایشگاه‌ها با چند نرخی بودن قیمت پسته مواجه می‌شویم که از 35 تا 40 هزار تومان توزیع می‌شود، گفت: عدم نظارت بازرسی‌ها موجب شده است قیمت پسته در نمایشگاه‌ها چند نرخی شود، قطعاً روزانه بازرسی می‌کنیم و نسبت به حل این مشکل اقدام خواهیم کرد.

وی به کیفیت خشکبار نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه کیفیت خشکبار در نمایشگاه‌ها قابل قبول نیست و اتحادیه باید در این خصوص پاسخگو باشد و بر همین اساس بعداز ظهر امروز جلسه‌ای با اتاحیده پسته ایران خواهیم داشت.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران درباره توزیع گوشت گرم اشاره کرد و گفت: گوشت تازه گوسفندی و گوساله به ترتیب 24 و 22 هزار تومان در هر کیلو در نمایشگاه‌ها توزیع می‌شود و گروهی نیز برای واردات گوشت گرم تشکیل شده است تا قیمت آن طی روزهای آینده کاهش یابد.

وی به عرضه برنج اشاره کرد و گفت: برنج تایلندی و هندی نیز طی هفته آینده به‌صورت گسترده در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

۱۳۹۱/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...