نسخه چاپی

زبان فارسی از آی‌فیلم حذف می‌شود

معاون سیما گفت: شبكه‌های آی‌فیلم، تماشا و نمایش هركدام مأموریت‌های جداگانه‌ای دارند و قرار نیست با هم موازی كاری داشته باشند.

به گزارش نما «علی دارابی» در گفت‌وگو با فارس، درباره تفاوت کارکردهای سه شبکه تلویزیونی آی فیلم، تماشا و نمایش گفت: شبکه آی فیلم مربوط به معاونت برون مرزی رسانه ملی است و مربوط به حوزه سیما نیست. این شبکه به دو زبان عربی و انگلیسی دوبله می‌کند و فقط هم سریال‌های ایرانی را پخش می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر سریال سوری «شب‌های صالحیه» از این شبکه پخش می‌شود، توضیح داد: این موضوع در راستای وظیفه آی فیلم نیست و وظیفه اصلی‌ این شبکه این است که سریال‌های ایرانی را به زبان عربی و انگلیسی برای مخاطبان خارجی پخش کند. در غیبت شبکه نمایش و شبکه تماشا، شبکه آی فیلم از امکانات موجودش بهره‌برداری کرد و زبان فارسی را هم اضافه کرد. طبیعتا با آغاز به کار رسمی شبکه تماشا، زبان فارسی آی فیلم علی‌القاعده حذف خواهد شد.

دارابی تصریح کرد: مکاتبات این کار نیز در داخل صداوسیما در حال انجام است و زبان فارسی این شبکه برداشته می‌شود و فقط برای مخاطبان خارج از ایران برنامه پخش می‌کند. البته پخش این شبکه از روی گیرنده‌های دیجیتال حذف نخواهد شد.

معاون سیما افزود: اگر به ندرت آی فیلم اقدام به پخش سریال‌های خارجی می‌کند با هماهنگی و نظر خود معاونت برون‌مرزی است و در راستای هم‌افقی با کشورهای عربی اسلامی است. شبکه نمایش نیز یک شبکه مخصوص فیلم سینمایی ایرانی و خارجی و فیلم‌های تلویزیونی است. شبکه تماشا فقط سریال داخلی و خارجی پخش می‌کند. امکان دیگر شبکه تماشا این است که سریال‌هایی که شبکه تماشا مثلا در مناسبت‌های پیش رو پخش می‌شود را دوباره پخش می‌کند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...