نسخه چاپی

در گفتگوی تلفنی پوتین و اوباما چه گذشت

در شرایطی كه كمك های همه جانبه به ویژه تسلیحاتی آمریكا به معارضان سوریه در حال افزایش است، ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با ˈباراك اوباماˈ همتای آمریكایی خود بر ضرورت توقف خشونت ها در سوریه تاكید كرد.

به گزارش نما،ايرنا به نقل از گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین عصر جمعه در این مکالمه تلفنی تاکید کرد که اقدامات جنگی در سوریه باید به پایان برسد.

روسای جمهوری روسیه و آمریکا در گفت وگوی تلفنی توافق کردند که وزیران خارجه دو کشور به تماس های خود برای تهیه پیشنهادات جدید برای حل و فصل سیاسی و مسالکت آمیز بحران سوریه ادامه دهند.

پوتین و اوباما همچنین توافق کردند از اقداماتی که بر روابط دوجانبه تاثیر منفی گذارد، بپرهیزند.

دو طرف همچنین برای همکاری درباره مسایل بحرانی در سطح بین المللی همچون مساله سوریه و کره شمالی توافق کردند.

پوتین در گفت وگوی تلفنی از اوباما برای انجام سفر رسمی به روسیه دعوت کرد.

به گزارش رسانه های خبری روسی ، آمریکا از حامیان اصلی معارضان مسلح سوری محسوب می شود و در حال حاضر کارشناسان آمریکایی به همراه کارشناسان غربی در آموزش تروریست ها در کشورهای همسایه سوریه همچون اردن و ترکیه شرکت دارند.

رادیو دولتی ˈصدای روسیهˈ امروز در گزارشی از شرکت کارشناسان آمریکایی در آموزش تروریست ها در پایگاههای نظامی اردن خبر داد که پس از گذراندن دوره های نظامی ویژه برای انجام اقدامات تروریستی به سوریه نفوذ می کنند.

ˈآلکساندر لوکاشویچˈ سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه نیز امروز در بیانیه ای با انتقاد از تصمیمات گرفته شده در نشست گروه به اصطلاح ˈدوستان سوریهˈ در رم، گفت: تصمیمات گروه ˈدوستان سوریهˈ خشونت ها در این کشور را تشدید می کند.

وی افزود:تصمیماتی که در نشست گروه دوستان سوریه در رم گرفته شد، افراط گرایان را برای غصب قدرت در سوریه تشویق می کند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...