نسخه چاپی

مرگ رهبر القاعده مالی تایید شد

عکس خبري -مرگ رهبر القاعده مالي تاييد شد

رئیس جمهوری چاد به طور رسمی كشته شدن رهبر القاعده مالی را تأیید و اعلام كرد: نیروهای ارتش چاد توانسته‌اند ابوزید و یكی دیگر از رهبران القاعده را در مالی از پای درآورند.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ادریس دبی، رئیس جمهوری چاد در مراسم تشییع 26 نظامی این کشور که در جنگ مالی کشته شده بودند گفت: نظامیان ما در سلسله کوه‌های "ایفوگاس" و در نبرد با افراطیان مالی جان خود را از دست دادند و در عملیات گسترده‌ای که در آن منطقه انجام دادند، عبدالحمید ابوزید، رهبر القاعده مالی و یکی دیگر از رهبران القاعده را از پای درآوردند.

وی که در جمع مسئولان ارشد لشگری و کشوری چاد سخن می‌گفت ادامه داد:‌ علاوه بر این دو رهبر القاعده مالی، در عملیات نیروهای چاد در شمالی‌ترین منطقه مالی چندین تن دیگر از افراطیان کشته شدند.

پیش‌تر رسانه‌های الجزایری از کشته شدن ابوزید در عملیات نظامی نیروهای فرانسوی خبر داده بودند که این خبر توسط فرماندهان نظامی فرانسه تایید نشد اما مقام‌های آمریکایی مستقر در مالی اعلام کردند که به احتمال زیاد ابوزید در جریان درگیری‌های یک ماه گذشته در مالی کشته شده است.

ابوزید که نام واقعی او محمد غدیری است تبعه الجزایر و 40 سال سن داشت و اولین حضور وی در رسانه‌ها زمانی بود که به عنوان یکی از اجرا کنندگان عملیات آدم ربایی در جنوب الجزایر در سال 2003 بر سر زبان‌ها افتاد.

وی که از رهبران ارشد القاعده در شمال و غرب آفریقا محسوب می‌شد، در این سال معاون مغز متفکر عملیات بود و گروهش توانست 32 گردشگر اروپایی در جنوب الجزایر را به گروگان بگیرد.

از سوی دیگر ارتش مالی اعلام کرد که نیروهای نظامی مالی توانسته‌اند 50 شورشی افراطی را در نزدیکی شهر گائو دستگیر کنند و یک مقر مهم این نیروها را در 1200 کیلومتری شرق پایتخت به تصرف خود درآورند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...