نسخه چاپی

واكنش كارگران به احتمال افزایش حقوق

عکس خبري -واکنش کارگران به احتمال افزايش حقوق

كارگران در واكنش به برنامه دولت برای افزایش ۲۵ درصدی كارگران واكنش های متفاوتی داشته اند.

به گزارش نمابه نقل از نامه، در شرایطی که کمتر از ۲۰ روز تا پایان سال ۹۱ باقی مانده است کارگران برای تعیین دستمزد در سال آینده خواستار اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار (نرخ تورم + تامین معیشت خانوار ۴ نفره) شده اند و می گویند پس از سال‌ها اجرای سلیقه‌ای و اتخاذ تصمیمات مصلحتی وقت آن رسیده است که شورای عالی کار رویه خود را اصلاح و تنها به قانون عمل کند.

بر همین اساس علیرضا محجوب در گفت و گو با نامه با بیان این که فراکسیون کارگری مجلس پیشنهاد حقوق ۸۰۰ هزار تومانی برای کارگران در سال آینده را داده است، گفت: هدف دولت افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۲ است.

انتشار این خبر واکنش های فراوانی را از سوی مخاطبان و کارگران محترم داشت و کامنت های فراوانی را برای این خبر ثبت کردند.

در بسیاری از این نظرها آمده بود که آیا مسئولانی که افزایش حقوق کارگران را تصویب می کنند از گرانی ها و یا افزایش اجاره بها خبر دارند؟

در یکی از این نظرات آمده است: باید مبلغی در نظر گرفته شود که کارگر بتواند نیاز های اولیه خانواده خود در یک ماه را بر طرف کند.

در ادامه تعدادی از این نظرات را مشاهده می کنید:

• واقعاً من به نماینده کارفرما و نماینده کارگران و سایر نمایندگان پیشنهاد دارم یکماه با ۵۰۰۰۰۰تومان یکماه با ۶۰۰۰۰۰تومان یکماه ۸۰۰۰۰۰تومان در تهران و هر شهر دیگر زندگی کنند و ببینند آیا با خانه اجاره ای و با این تورم این امکان وجود دارد ؟ اگر داشت ما با همین حقوق سال ۱۳۹۱ حاضریم تا آخر عمر کار کنیم و زندگی کنیم.

• بسمه تعالی.نکته قابل توجه اینست که سال جاری چندبار وسالهای قبل نیز کارفرمایان باتوقف توزیع تولیداتشان خواستار افزایش قیمتها شده اند وهمه شاهدیم که قیمتهانیز چطور بالا رفته است. اما حقوق کارگران ۱۲ماه سال یکسان بوده و۶ماهه دوم کمتراز ۶ماهه اول نیز میشود!! پس دلایل کارفرمایان یک ادعای واهی میباشد. نهایتا چرا دستمزد سال بعد با تورم سال قبل سنجیده میشود؟!! آنهم عمل نمیشود! آیا سال قبل تورم ۸ درصد بود که حداقل دستمزد ۸درصد اضافه شد

• آقا شما بگو ۸۰۰ هزار تومن با شرایط فعلی دردی از ما دوا می کنه؟ ۸۰۰ تومن رو خرج دانشگاه دخترم کنم؟ یا شکم زن و بچه ام رو باهاش پر کنم؟ کرایه خونه رو از کجا بیارم؟

• این هم حتما جوهای قبل از انتخاباته. رای که بیارن همین ۳۰۰ تومن رو هم بهمون نمی دن.

• این حرفا آخرش هم راه به جایی نمی بره. چه فایده داره که فراکسیون کارگری پیشنهاد بده و بعد همه چی فراموش بشه؟ تازه اگر دولت هم حقوق ۸۰۰ هزار تومنی رو تصویب کنه واسه سه ماه مونده به انتخابات و استفاده تبلیغاتی خودشه! مهم اینه که با افت ارزش ریال که همین جوری ادامه داره، سال دیگه ۸۰۰ هزار تومن از ۳۰۰ هزار تومن الان هم کم ارزش تر میشه!

• همین الان که هنوز قانونی تصویب نشده کارفرمای من داره برنامه میریزه که مارو پورسانتی کنه یعنی کمتر از حداقل حقوق سال ۹۰ . خدابه داد هممون برسه .

• بابا همش حرفه! ما زنها که حتی حقوق کمتر از این را میگیریم کارفرما دل به حال کارگر نمیسوزونه فقط منافع خودشه و دولت هم جانب داری او را بعهده داره ، کارگر حق حرف زدن نداره و گرنه میگوییند خوش آمدی! دولت حداقل امسال پایبند قانون باشید و سلیقه ای رفتار نکنید ، حق را پای مال نکنید یک تصمیم شما زندگی یک سال مارا رقم میزنه!

• ضمن تشکر از تلاش آنهایی که واقعا"نیتشان بهبود وضع زندگی کارگران است.اولا" که شکم سیر از گرسنه خبر نداره.دوما" اگه اشتباه نکنم دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی میگفتند کسیکه دریافتی اش کمتر از ۸۰۰ هزارتومان باشه زیر خط فقره.سوما"تازه این مبلغ هم باشه تازه جوابگوی زندگی این قشر همیشه زحمتکش نمیشه، چرا که در مقابل این افزایش دستمزد بالطبع افزایش قیمتها را نیز بدنبال خواهیم داشت پس بایستی چاره ای اساسی کرد و هر سال به این قشر آنهم نزدیک عید نوروز که همه و طبیعت جان تازه ای میگیره استرس وارد نکنید.حقوق یک کارگر ایرانی حتی از کارگران کشورهای همجوار خودمون هم کمتره،بماند که نمی تونیم با کشورهای اروپایی و پیشرفته مقایسه کنیم .

• آقایان که درباره حقوق ما کارگران تصمیم می گیرند نه مستاجرند ونه بی پول ماشالا جیب هر کدومشونو نگاه کنی کلی پول دارن و به فکر منو تو بی پول که نیستن به خدا واگذارشون می کنیم.

۱۳۹۱/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...