نسخه چاپی

5 خبر داغ قضایی

سرانجام طرح دادپزشك، آخرین وضعیت دستبندهای الكترونیكی و رای دیوان عدالت اداری درباره استعمال قلیان از جمله اخباری است كه مسئولان عالی قضایی در روز پایانی سفر به استان گلستان درباره آن توضیح دادند.

به گزارش نما به نقل از مهر، پنجشنبه شب هفته گذشته سفر دو روزه آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به استان گلستان پایان یافت و مسئولان عالی قضایی با دو هواپیما راهی تهران شدند. هواپیمای اولی همان هواپیمای سران قوا و دومی هم خبرنگاران، مسئولان قضایی و نیروهای امنیتی را به تهران منتقل کرد. مسئولان عالی قضایی که در محل پاوین فرودگاه گرگان منتظر سوار شدن به هواپیما بودند بهترین فرصت برای خبرنگاران بود تا سوالات خود را مطرح کنند.


رئیس سازمان پزشکی قانونی: بالاخره طرح دادپزشک را نهایی می کنیم


احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در گفتگو با مهر گفت: در این استان برنامه خاصی نداشتیم ولی طرحهای ایجاد بانک های ژنتیک همچنان در دستور کار است.


وی در مورد آخرین وضعیت طرح دادپزشک گفت: بالاخره به هر نحوی است طرح دادپزشک را به نتیجه می رسانیم. الان هم در مرحله مطالعه و تدوین است. اگر طرح دادپزشک نهایی و تصویب شود تمامی اموات کشور تنها با مجوز پزشکی قانونی مجوز مرگشان صادر می شود.


دادستان کل کشور: هنوز تخلف انتخاباتی به ستاد گزارش نشده است


حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور هم در مورد جرائم انتخاباتی به مهر گفت: ما ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم انتخاباتی هستیم و کار اجرایی نمی کنیم ولی در مورد سوال شما که مربوط به تخلفات انتخاباتی است هنوز تخلفی به ستاد گزارش نشده است.


رئیس سازمان زندانهای کشور: دستبندهای الکترونیکی در انتظار تامین بودجه


غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندانهای کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت دستبندهای الکترونیکی که قرار بود جایگزین حبس گروهی از زندانیان شود گفت: تمامی کارهای مطالعاتی آن انجام شده و طرح نهایی شده است. اگر در بودجه سال آینده هزینه های اجرای این طرح تامین شود قطعا دستبندهای الکترونیکی جایگزین برخی حبس ها خواهد شد.


رئیس دیوان عدالت اداری: نیروی انتظامی باید جلوی استعمال قلیان در قهوه خانه را بگیرد


حجت الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ابطال مصوبه دولت در مورد استعمال قلیان در قهوه خانه ها گفت: دولت مصوبه ای داشت که قهوه ها را از ردیف اماکن عمومی خارج کند تا مصرف قلیان در قهوه خانه ها آزاد باشد ولی هیئت عمومی دیوان این مصوبه را ابطال کرد. از منتظری سوال شد چه کسی باید این رای دیوان را اجرا کند که پاسخ داد: این وظیفه نیروی انتظامی است. وقتی نیروی انتظامی می بیند یک مرکزی دارد در آن جرم علنی انجام می شود موظف است برود جلوی جرم را بگیرد.


رئیس سازمان ثبت اسناد: قانون روشن است سند خودرو باید در دفترخانه ها ثبت شود


احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اما و اگرها در بحث ماده 29 قانون جرائم رانندگی در بخش سند مالکیت خودرو اعلام کرد: بهتر است سازمان و اشخاص قانون را تفسیر نکنند. موضوع کاملا روشن است و وزیردادگستری هم اعلام کردند که دستگاهها باید جامعه را به سمت سند رسمی سوق دهند. سند خودرو هم باید در دفترخانه ها ثبت شود. اگر ابهامی در قانون ثبت سند خودرو وجود داشته باشد قطعا مجلس و شورای نگهبان در این موضوع وارد می شوند.


قول رئیس قوه قضائیه: البته رئیس قوه قضائیه هم در گفتگو با مهر قول داد تا در آینده ای نزدیک ساز و کاری را فراهم کند تا خبرنگاران دیداری با وی داشته باشند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...