نسخه چاپی

امیدها به كاهش قیمت خودرو كاهش یافت

اظهارات جدید برخی مسوولان و مدیران صنعت خودرو حاكی از ضعیف شدن احتمال كاهش قیمت‌ها در این بازار است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، پس از اظهارات رییس‌جمهوری بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور خود به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای بازنگری در قیمت خودروها خبر داد. پس از آن مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور نیز از کاهش قریب‌الوقوع قیمت محصولات خود خبر دادند.


با این حال پس از گذشت چند روز مدیران صنعت خودرو اظهارات جدیدی را بیان کردند که امیدها برای کاهش قیمت خودرو را کاهش داد. در این زمینه مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو مشترکا تاکید کردند که وعده کاهش قیمت‌ خودروها در صورت همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی محقق خواهد شد.


به گفته این مدیران ارشد صنعت خودرو، هنوز خودروسازان موفق به دریافت ارز مبادلاتی به مقدار لازم نشده‌اند و از آن سو تسهیلات به نرخ مناسب در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد. به گفته آنها در صورتی قیمت خودروها ‌کاهش خواهد یافت که بانک مرکزی ارز مبادله‌ای را برای خودروسازان تامین کرده و از آن سو نیز شرایط پرداخت تسهیلات به صنعت خودرو اصلاح شود.


در اقدامی دیگر دو خودروساز بزرگ کشور آنالیز قیمت تمام شده برخی محصولات خود را منتشر کردند که این آنالیز نشان دهنده برابر بودن قیمت تمام شده تولید این محصولات با قیمت فروش فعلی آنها است.


به این ترتیب به اعتقاد کارشناسان به نظر می‌رسد که پس از موج اولیه اظهارات در زمینه ضرورت کاهش قیمت خودروها، مدیران صنعت خودرو عملا با اظهارات و اقدامات جدید خود نشان داده‌اند که احتمالا با شرایط فعلی کاهش قیمتی در راه نخواهد بود. در این شرایط به نظر می‌رسد امید مصرف‌کنندگان برای کاهش قیمت خودرو نیز در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...