نسخه چاپی

دولت سیما را به یك‌سویه نگری متهم كرد

همزمان با حضور صبح امروز رئیس‌جمهور در ساختمان صدا و سیما برای افتتاح دو شبكه سلامت و تماشا، مجتبی ثمره هاشمی در گفتگو با یكی از روزنامه‌های صبح امروز كشور برخی جریان های سیاسی را متهم به استفاده ابزاری از صدا و سیما به نفع مطامع خود كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، همزمان با حضور صبح امروز رئیس‌جمهور در شبکه صدا و سیما برای افتتاح دو شبکه سلامت و تماشا، مجتبی ثمره هاشمی در گفتگو با یکی از روزنامه‌های صبح امروز کشور برخی جریان های سیاسی را متهم به استفاده ابزاری از صدا و سیما به نفع مطامع خود کرد.

سیدمجتبی ثمره‌هاشمی دستیار و مشاور ارشد رئیس جمهور در گفتگو با روزنامه ایران با نقد عملکرد رسانه ملی در انعکاس خدمات دولت از یک سو و برگزاری جلسات مناظره با حضور منتقدین دولت اظهار داشت: صدا‌ و سیما از ارکان سیستم اجرایی کشور است که طبق قاعده معلومی و بر‌اساس قانون اساسی معین، اداره می‌شود و وظایف معین و مشخصی دارد.

وی ادامه داد: صدا و سیما از یک طرف باید وظایفی از قبیل اطلاع‌رسانی، آموزش و برنامه‌های تفریحی که عموماً رسانه‌های ملی آنها را برعهده دارند، به مردم ارائه کند و از سوی دیگر باید منعکس کننده نظرات مجموعه مردم باشد و در کل تعادل این دو هم مهم است.

*حرکت صدا و سیما باید در جهت کل مجموعه مردم و نظام باشد

ثمره‌هاشمی با اشاره به این که حرکت سیستم صدا و سیما باید در جهت کل مجموعه مردم و نظام باشد، تصریح کرد: ایجاد نشاط و امید در مردم یک امر مهم برای صدا و سیما است و البته بیان حقایق و واقعیت‌هایی که وجود دارد هم بسیار مهم است. دستیار و مشاور ارشد رئیس جمهور، تشخیص این که چه موضوعی در چه زمانی باید پخش یا تکرار شود را از مسائل حائز اهمیت در رسانه ملی دانست و گفت: باید بررسی کنند که چه مسائلی مقتضای نشاط و سرزندگی بین مردم است.

*نباید از خدمات دولت به سادگی عبور کنیم

وی ادامه داد: در مجموع وقتی کلی نگاه می‌کنیم، در بخشی از برنامه‌های رسانه ملی، گاهی اوقات بی‌انصافی وجود دارد؛ مانند دعوت از منتقدین دولت در برنامه‌ها که برخی مطالب را با بی‌انصافی بیان می‌کنند و از خدمات مهمی که در کشور در حوزه‌های سازندگی، عمران، سیاسی، سیاست خارجی و... انجام شده به راحتی عبور می‌کنند در حالی که خدمات دولت، برآیند کار کل نظام و مردم است.

ثمره‌هاشمی افزود: خدمات دولت متعلق به همه مردم است و از آنچه که تعلق به همه مردم دارد و باید مردم بدانند و حق آنها است نباید به سادگی عبور کنیم. دستیار و مشاور ارشد رئیس جمهور با تاکید بر این که در برخی بخش‌های خبری صدا ‌و ‌سیما، اقدامات خوبی انجام و گزارشات خوبی به مردم ارائه می‌شود، تصریح کرد: اما گاهی اوقات نقص‌ها و کاستی‌های بزرگی هم در کار رسانه ملی می‌بینیم که این موضوع ذهن را تقویت می‌کند که احیاناً ممکن است برخی جریان های سیاسی تلاش دارند از رسانه ملی که متعلق به همه ملت است، به نفع خودشان استفاده کنند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...