نسخه چاپی

قیمت جدید خودروها فردا نهایی می‌شود

عکس خبري -قيمت جديد خودروها فردا نهايي مي‌شود

در پی ارائه مستندات خودروسازان در مورد ۵ مدل انواع خودرو به شورای رقابت، این شورا فردا یكشنبه جلسه‌ای را برگزار و احتمالا ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودروها را اعلام خواهد كرد.

به گزارش نمابه نقل ازمهر، ضوابط جدید قیمت‌گذاری خودروها در روزهای اخیر در حالی بر عهده شورای رقابت گذاشته شده است که شورای رقابت احتمالا فردا یکشنبه در جلسه ای در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.

پیش از این، جلسه‌ای میان وزارت صنعت، معدن و تجارت با رئیس شورای رقابت در این وزارتخانه برگزار شد تا تصمیمی کارشناسی در مورد موضوعات مرتبط با خودرو و قیمت آن اتخاذ شود، بر این اساس خودروسازان مستندات لازم را در مورد ۵ مدل انواع خودرو به شورای رقابت تقدیم کردند که این شورا ظرف این هفته یا هفته آینده بررسی و قیمت‌ها را اعلام کند.

مستندات خودروسازان به نحوی بود که اجزای قیمت تمام شده خودرو را ارائه می کرد که این آنالیز نشانگر این است که چه کالاهایی در هر خودرو استفاده شده و چه تعداد از قطعات ناشی از تغییر نرخ ارز و چه تعداد از قطعات ناشی از نرخ تورم تغییر کرده است.

همچنین تیم کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان به شورای رقابت معرفی شدند تا بتوانند تجزیه و تحلیل لازم را بر روی آنالیز قیمتی ارائه شده از سوی خودروسازان صورت دهند.

در عین حال، رئیس‌جمهور اخیرا در مصاحبه مطبوعاتی با ابراز گلایه از قیمت‌های فعلی خودرو در بازار، خودروسازان را مکلف کرد تا قیمت خود را کاهش دهند و رضایت عمومی مردم را جلب نمایند، پیرو همین دستور، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را مکلف کرد تا قیمت‌های خودرو را در تعامل با خودروسازان بررسی کرده و نتیجه آن به گونه‌ای باشد که نرخ‌ها در بازار کاهش یابد.

در پی این دستور رئیس‌جمهور و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت دو خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا نیز کمیته‌ای را برای تجدیدنظر در قیمت‌های قبلی خود و کاهش قیمت محصولات تولیدی، تشکیل داده و اعلام کردند که قیمتها را کاهش خواهند داد.

گفته می شود کاهش قیمت خودروها از ۴ تا ۲۰ درصد خواهد بود، ضمن اینکه خودروسازان موظف خواهند شد برای کاهش اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار، عرضه محصولاتشان را افزایش دهند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...