نسخه چاپی

غرب به تأثیرگذاری العالم اعتراف كرد

عضو شورای ملی رسانه لبنان گفت: علت ایجاد محدودیت جدید برای شبكه العالم، تأثیرگذاری این شبكه و هراس رژیم صهیونیستی و غربی ها از افشای طرح آنها در زمینه تجزیه منطقه و تضمین سلطه صهیونیست ها بر آن، است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "غالب قنديل" روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: جلوگيري از پخش شبكه العالم بر روي ماهواره AB7 در واقع اعترافی جديد به تأثيرگذاري اين شبكه است. با اين وجود ما در مقابل معضل حقيقي در ارتباط با چگونگي مقابله با اين گونه اقدامات قرار داريم و ضروري است درباره برداشت مان از چگونگي تعامل و تفكر غربي ها پيرامون منطقه بازنگري كنيم.

به دنبال با ادامه فشارهاي لابي صهيونيستي عليه رسانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران، پخش برنامه هاي شبكه العالم از صبح روز پنج شنبه(10 اسفند ماه 1391) از ماهواره "AB7" متوقف شد.
شركت يوتل ست از ساعت 29 دقيقه بامداد پنجشنبه پخش برنامه‌هاي شبكه العالم را از ماهواره "AB7"متوقف كرد.

اين اقدام غيرقانوني شركت خدمات ماهواره‌اي اروپايي يوتل‌ست پس از آن صورت گرفته كه رئيس فرانسوي اين شركت كه تابعيت رژيم صهيونيستي را نيز دارد، در فرماني به مسئولان ماهواره‌هاي مرتبط با اين شركت دستور داده شبكه‌هاي ايراني را حذف كنند.

لعضو شوراي ملي رسانه لبنان افزود: همه نهادهاي رسانه اي آزاده مخالف سلطه استعمارگران بر منطقه، در اولين مرحله نيازمند آن هستند كه موضوع رهايي از سلطه تكنولوژيكي غرب و تضمين پخش برنامه هاي تلويزيوني و راديويي مان در سراسر جهان را در صدر اولويت هاي كنوني و آينده مان قرار دهند.
قنديل اظهار داشت: اين امر، غيرقابل تحقق نيست. بلكه مي توان با شراكت با گروه كشورهاي ضد امريكايي "بريكس"، به راه حل ها و روش هاي جايگزين دست يافت و اين كشورها، در صورت همكاري با نهادهاي رسانه اي كشورهاي عربي و تشريك مساعي مي توانند با تبادل خدمات، زمينه پوشش بيشتر شبكه هاي يكديگر بر روي مناطق گسترده تري از جهان را فراهم كنند و ماهواره هاي موجود را به يكديگر مرتبط سازند يا حتي مي توانند براي ارسال ماهواره هاي جديد زمينه سازي كنند.

كشورهاي روسيه، چين، هند، برزيل و آفريقاي جنوبي از اعضاي گروه بريكس هستند.

عضو شوراي ملي رسانه لبنان افزود: غرب مدعي حمايت از ميانه روي و مخالفت با تكفير و افراطي گري در منطقه است. اين در حالي است كه پيام غربي ها كاملا با ادعاي مزبور تناقض دارد. زيرا آنها در حقيقت تلاش مي كنند تا افكار عمومي جهان و غرب را از يكي از ديدگاههاي تعامل تمدني محروم كنند.

اين فعال رسانه اي لبناني خاطر نشان كرد: شبكه العالم در تعامل با مسائل ديني به همه ديدگاه ها احترام مي گذارد و با روحيه گفت وگو و شراكت، پيروان اديان مختلف را مورد خطاب قرار مي دهد. همچنين اين شبكه از پرداختن به نزاع ميان اديان و تمدن ها خودداري كرده و همگان را به برقراري روابط متعادل و مبتني بر منافع مشترك فرامي خواند.

غالب قنديل تأکید کرد: از آنجايي كه غرب با رويكرد فرهنگي و سياسي مزبور شبكه هايي مانند العالم، المنار و برخي از شبكه هاي ديگر مخالف است، آنها را از ماهواره هاي غربي حذف مي كند. اما در مقابل از شبكه هاي افراطيون و تكفيري ها كه خشونت و ترور را ترويج مي كنند، استقبال مي نمايند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...