نسخه چاپی

مفتی سوریه خطاب به معارضان سوری: شجاع باشید و برگردید

عکس خبري -مفتي سوريه خطاب به معارضان سوري: شجاع باشيد و برگرديد

مفتی سوریه از معارضان خارج نشین خواست تصمیم شجاعانه‌ای بگیرند و برای گفت‌وگو با حكومت به كشور بازگردند و به وسیله صندوق‌های رأی تغییر ایجاد كنند.

به گزارش نمابه نقل از فارس،« شیخ احمد بدرالدین حسون» مفتی سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری «اسکای نیوز»، تصریح کرد که اگر «معاذ الخطیب» رئیس ائتلاف معارضان از «بشار اسد» می‌خواهد تصمیم شجاعانه‌ای بگیرد من نیز از او می‌خواهم که با بازگشت به کشور و مذاکره با حکومت تصمیم شجاعانه‌ای بگیرد.

حسون تأکید کرد که آیا معارضان متوجه نشده‌اند که باید از دعوت رئیس جمهور سوریه بهره ببرند و به کشور بازگردند و در گفت‌وگوها مشارکت کنند؟

وی دعوت اسد برای گفت‌وگو را راهکار اصلی برای آشتی دانست و خطاب به معارضان گفت: دست از درخواست سلاح بردارید و شجاع باشید و به کشور بازگردید.

وی افزود: برخی افراد در حکومت اشتباه کرده‌اند که مجازات هم شدند و بشار اسد خود نیز تأکید کرده که 20 سال است که اشتباهاتی رخ داده اما آیا این اشتباهات با آتش اصلاح می‌شوند؟

مفتی سوریه با اشاره به وجود دست‌های خارجی در بحران سوریه تأکید کرد که رابطه ایران و سوریه مذهبی نیست بلکه بر اساس موضع ایران در مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از حقوق مردم قدس و فلسطین ایجاد شده است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...