نسخه چاپی

پهپاد آنكا تولید انبوه می شود+عكس

معاون صنایع دفاع تركیه اعلام كرد، همزمان با امضای قرادادی میان شركت توسعه و عمران صنایع هوا فضای تركیه و صنایع دفاع این كشور، تولید انبوه هواپیماهای بومی بدون سرنشین موسوم به "آنكا" آغاز می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، "مراد بایر"، معاون صنایع ترکیه اعلام کرد، برخی از ویژگیهای این هواپیما نیز توسعه یافته است.

وی در ادامه گفت، هواپیمای بدون سرنشین آنکا در حقیقت یک برنامه توسعه‌ای ملی است و بررسی‌ها و آزمایش‌های تایید شده از این هواپیما ماه گذشته پایان یافته است. این آزمایشها شامل یک پرواز آزمایشی 18 ساعته، نمایش مقاومت کامل، 200 کیلومتر عملیات تحت وزش باد و پرواز و فرود در شب بودند.

معاون صنایع دفاع ترکیه گفت، مرحله بعدی، تولید انبوه 10 فروند آنکا برای نیروهای هوایی ترکیه است که مذاکرات درخصوص قرارداد این مساله در حال انجام است.



11.png


 وی افزود: این هواپیماها نسبت به مدل‌های قدیمی طراحی و ویژگی‌های پیشرفته‌تری دارند. این هواپیماهای بدون سرنشین با برنامه‌هایی برای توسعه بیشتر ویژگی‌ها، در حال حاضر یکی از هواپیماهای بدون سرنشین موفق محسوب می‌شوند.

صنایع دفاع ترکیه همچنین در حال کار بر روی تفنگی است که انتظار می‌رود تا جزئیات آن پس از تکمیل آزمایشهای لازم به عموم ابلاغ شود.

مراد بایر در ادامه گفت: این تفنگ برای ترکیه بسیار ویژه خواهد بود.

ترکیه هم‌چنین مذاکراتی را برای فروش پهپاد‌های آنکا و همچنین سیستم‌های موشکی CIRIT، هلیکوپترهای "آتال" و تانکهای "آلتای" به کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز کرده است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...