نسخه چاپی

تفاوت فشار دو دست نشانه ایست قلبی

پژوهشگران اعلام كردند تفاوت فشار خون دو دست نشانه ای از احتمال بروز حمله و یا ایست قلبی است.

به گزارش واحد مرکزي خبر، دکتر اندرو گولد از دانشکده پزشکي پنسيلوانيا گفت، تفاوت فشار خون دو دست، نشانه اي از خطر بروز سکته و ايست قلبي در بيماران مبتلا به فشار خون بالا محسوب مي شود و مي توان با بررسي اين موضوع، خطر مرگ و مير ناشي از بيماريهاي قلبي را کاهش داد.

پژوهشگران در اين تحقيقات ميزان فشار خون در مرحله انقباضي در يک دوره عملکرد قلب - عدد بالاتر در فشار خون - را در دويست و سي بيمار مبتلا به فشار خون مورد مطالعه قرار دادند.

طبق اين تحقيقات، اندکي تفاوت در عدد بالاي فشار خون بين دست راست و چپ، نشانه اي از افزايش خطر بروز بيماري عروقي ثانوي تنگ شدن و يا انقباض رگهايي است که خون را به اعضاي تحتاني بدن مي رسانند مي باشد.

پژوهشگران توصيه کردند پزشکان در زمان معاينه بيماران بويژه بيماران مبتلا به فشار خون بالا، فشار خون هر دو دست را اندازه گيري کنند.

دکتر کوين مارزو رئيس بخش قلب بيمارستان وينتروپ در نيويورک در اين خصوص گفت: «ممکن است ميزان فشار خون در دو دست اندکي متغير باشد؛ اما اگر اين اختلاف زياد باشد نشانه اي از بروز مشکل و همچنين هشداري براي پزشک محسوب مي شود و پزشک بايد خود را براي پيشگيري از حمله و يا ايست قلبي آماده کند.»

وي افزود: «بررسي فشار خون دو دست وقت چنداني نمي گيرد، اما مي توان با استفاده از اين اقدام جان يک بيمار را نجات داد.»

۱۳۹۱/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...