نسخه چاپی

زمان ثبت‌نام انتخابات میان‌‌دوره‌ای مجلس

مدیر كل انتخابات وزارت كشور گفت: زمان ثبت‌نام انتخابات میان‌‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از 17 فروردین 92 آغاز می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسنعلی نوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که در محل سالن شماره چهار استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: تمهید مقدمات برگزاری انتخابات سال آینده در حال انجام است و تقویم زمان‌بندی از سال آینده اجرایی می‌شود.



وی با بیان اینکه دفتر انتخابات وزارت کشور عملاً پس از انتخابات مجلس نهم، کار برنامه‌ریزی برای انتخابات 92 را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: ثبت‌نام انتخابات میان‌ دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از 17 فروردین 92، ثبت‌نام میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از 15 فروردین، ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی از 26 فروردین و در نهایت ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری از 17 اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود.



نوری با بیان اینکه تغییراتی در قوانین انتخابات رخ داده است، ادامه داد: دو تغییر عمده در انتخابات وزارت کشور رخ داده که در زمینه سطح تحصیلات و نیز افزایش تعداد منتخبان شوراها است.



مدیر کل انتخابات وزارت کشور افزود: در روستاهایی که تا 200 نفر خانوار دارند معیار سطح تحصیلات خواندن و نوشتن است، در روستاهای بالاتر از 200 نفر خانوار دیپلم، در شهرهای 20 هزار نفر و زیر 20 هزار نفر فوق دیپلم و بالاتر از 20 هزار نفر معیار تحصیلی لیسانس و یا معادل آن است.



وی در مورد افزایش تعداد شوراها، اذعان داشت: شاخص‌ها در روستاهای تا یک‌هزار و 500 نفر جمعیت 3 نفر، بالاتر از یک‌هزار و 500 نفر جمعیت پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل است، در شهرهای دارای 25 هزار نفر جمعیت و کمتر از آن پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل،‌در شهرهای تا 50 هزار نفر جمعیت هفت نفر عضو اصلی و سه نفر علی‌البدل، در شهرهای تا یک‌صد هزار نفر جمعیت 9 نفر عضو اصلی و چهار نفر علی‌البدل، در شهرهای تا 200 هزار نفر 11 نفر عضو اصلی و پنج نفر علی‌البدل، در شهرهای تا 500 هزار نفر 13 نفر عضو اصلی و شش نفر علی‌البدل، در شهرهای تا یک‌میلیون نفر جمعیت و کمتر از آن 15 نفر اصلی و هفت نفر علی‌البدل، در شهرهای تا 2 میلیون نفر جمعیت 21 نفر عضو اصلی و هشت نفر علی‌البدل، در شهرهای بالاتر از 2 میلیون نفر جمعیت 25 نفر عضو اصلی و 10 نفر علی‌البدل و به صورت اختصاصی در تهران 31 نفر عضو اصلی و 12 نفر عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.



نوری با اشاره به اینکه همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه در انتخابات سال آتی الزامی است، تأکید کرد: تمام افرادی که تا 24 خرداد 92 دارای 18 سال تمام خواهند بود، باید نسبت به تهیه کارت ملی خود اقدام نمایند.



وی در زمینه اعتمادآفرینی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، بیان داشت: مشارکت 64 درصدی مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اولین انتخابات پس از فتنه 88 بود و همچنین برگزاری پرشور انتخابات با مشارکت گسترده مردم نشانگر این بود که مردم به نظام جمهوری اسلامی اعتماد وافر دارند.



مدیر کل انتخابات وزارت کشور برگزاری همایش‌های مختلف آموزشی به فرمانداران و بخشداران و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مکتوب، سمعی و بصری و مجازی را از دیگر اهداف اعتماد آفرینی در میان مردم عنوان کرد.

۱۳۹۱/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...