نسخه چاپی

استفاده از جوانان زیر18 سال توسط النصره

استاندار ادلب با اشاره به اقدامات غیر انسانی گروهك تروریستی جبهه النصره در این استان، گفت: این گروه از جوانان زیر 18 سال سربازگیری كرده است.

به گزارش نما، «صفوان ابوسعده» استاندار ادلب واقع در شمال سوریه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه گروهک تروریستی جبهه النصره از بین جوانان زیر 18 سال سرباز گیری می کند، اظهار داشت: اهالی ادلب بارها نارضایتی خود را از نحوه برخورد جبهه النصره اعلام و بر حمایت از ارتش و دولت سوریه تاکید کرده اند .

وی تصریح کرد: ارتش سوریه در عملیات نظامی خود، محل استقرار تروریست ها را در برخی مناطق ادلب مورد حمله قرار داده و خسارت سنگینی به آنان وارد آورده است.

ابوسعده گفت: همچنین گشت زنی در برخی مناطق ادلب در فواصل زمانی مختلف ادامه دارد و امنیت راههای اصلی منتهی به این استان تامین شده است.

وی اظهار داشت: مقادیری سلاح و مهمات و تجهیزات نظامی تروریست های وابسته به جبهه النصره و گروهک های مسلح منهدم شده است.

استاندار ادلب در ادامه گفت: محور عملیات ارتش در مناطق متشنج مانند «سرمین»،«النیرب»،« بنش» و «ابوظهور» متمرکز شده است.

تروریست‌ها با شایعه پراکنی بدنبال ایجاد وحشت در بین مردم هستند

وی با اشاره به شایعه پراکنی تروریست ها مبنی بر اعدام برخی افراد از سوی ارتش سوریه، هدف از آن را ایجاد ترس و وحشت در بین مردم و نیز جلوگیری از رفت و آمد مردم و دانش آموزان و دانشجویان و نیز حضور کارمندان در محل کار خود و در نتیجه توقف زندگی عادی دانسته و گفت: این شایعه پراکنی ها در چارچوب جنگ روانی جای دارد.

استاندار ادلب تصریح کرد: بیشتر موارد سرقت و حمله به منازل مردم و نیز آدم ربایی در ریف ادلب رخ داده است اما در ادلب موارد این چنینی گزارش نشده است.

هیچ روستایی در اختیار تروریست‌ها نیست

ابوسعده تاکید کرد: هیچ یک از روستاهای ادلب در اختیار تروریست‌ها نیست بلکه برعکس ارتش سوریه بیشتر شهرها و مناطق ادلب را در اختیار دارد.

وی اوضاع خدماتی در این شهر را خوب توصیف کرد و گفت: مواد غذایی و معیشتی مورد نیاز مردم به اندازه کافی فراهم است و گرچه پیش از این با کمبود گازوئیل و گاز روبه رو بودیم اما اکنون وضع بهتر شده است .

استاندار ادلب افزود: حمله تروریست های مسلح به محموله های سوخت و ایجاد ناامنی در مسیر نقل وانتقال آن، موجب بروز کمبود مواد سوختی شده بود اما ارتش امنیت را در مسیر مزبور تامین کرده و در نتیجه مشکل سوخت حل شده است.

مهاجرت معکوس به سمت مناطق مسکونی در جریان است

ابوسعده اظهار داشت: اکنون اهالی مناطقی که منازل خود را ترک کرده بودند از جمله شهرک «محمبل» و «المعرة» درحال بازگشت به منازل خود هستند و نوعی مهاجرت معکوس از اردوگاهها به سمت مناطق مسکونی در جریان است.

وی در مورد حمله تروریست ها به فرودگاه ادلب اظهار داشت: تروریست ها تقریبا هر روز فرودگاه را هدف حمله قرار می دهند اما با مقابله سرسختانه ارتش روبه رو می شوند و واقعیت این است که جبهه النصره گروهی از نوجوانان را مسلح کرده و هر روز برای حمله به فرودگاه آنان را عازم این محل می کند اما فرودگاه ادلب کاملا تحت اختیار ارتش است.

استاندار ادلب تاکید کرد: جبهه النصره از بین جوانان زیر 18 سال سرباز گیری کرده است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...