نسخه چاپی

ریاض مالكی: هنوز نمی‌توانیم به دادگاه بین‌المللی برویم

عکس خبري -رياض مالکي: هنوز نمي‌توانيم به دادگاه بين‌المللي برويم

وزیر امور خارجه تشكیلات خودگردان فلسطین اعلام كرد كه فلسطینی‌ها تا پیش از امضای معاهده رم نمی‌توانند به دادگاه كیفری بین‌المللی بروند و از اسرائیل شكایت كنند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، ریاض مالکی، وزیر امور خارجه در دولت موقت فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری فلسطینی "معا" اعلام کرد: تا پیش از امضای معاهده رم ما نمی‌توانیم به دادگاه کیفری بین‌المللی برویم، چرا که فلسطین از اعضای دادگاه کیفری بین‌المللی نیست و پیوستن ما به این دادگاه در گرو تصمیم رهبران فلسطینی است.

این اظهارات مالکی با سخنان قدوره فارس، رئیس باشگاه اسیران فلسطین مغایر است، چرا که قدوره فارس بعد از شهادت عرفات جرادات، اسیر فلسطینی در زندان "مجدو" رژیم صهیونیستی از آمادگی این باشگاه برای رفتن به دادگاه کیفری بین‌المللی با هدف محاکمه رژیم صهیونیستی خبر داد.

مالکی در خصوص سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه در بیستم ماه جاری میلادی اظهار کرد: سفر اوباما کاملا نشانگر این است که دولت آمریکا برای مساله فلسطین اهمیت قائل است.

ریاض مالکی گفت: اوباما در جریان این سفر با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر مسوولان فلسطین دیدار و با آنها در خصوص تحولات روند صلح در منطقه و اقدامات اسرائیل و بسیاری از مسائل دیگر بحث و مذاکره خواهد کرد.

مالکی در ژانویه اعلام کرد که اگر رژیم صهیونیستی شهرک‌سازی‌های خود را در منطقه "A1" در میان کرانه باختری و قدس شرقی متوقف نسازد، فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی خواهد رفت.

۱۳۹۱/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...