نسخه چاپی

اقدام خصمانه قانونگذاران آمریكایی علیه ایران

عکس خبري -اقدام خصمانه قانونگذاران آمريکايي عليه ايران

رسانه‌های آمریكایی گزارش دادند كه قانونگذاران آمریكایی قرار است در اقدامی خصمانه علیه ایران قطعنامه‌ای را به سنا معرفی كنند كه مطابق آن آمریكا از اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌یی ایران حمایت می‌كند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، پایگاه خبری سالون گزارش داد که این قطعنامه که قرار است توسط سناتور لیندسی گراهام و سناتور رابرت مندز به سنا معرفی شود از حمایت دوحزبی و نیز آیپاک برخوردار است.

به گزارش سالون، این لایحه از نظر کنگره آمریکا را به حمایت فعالانه از یک اقدام نظامی احتمالی توسط رژیم صهیونیستی علیه ایران متعهد می‌کند، اقدامی که به عقیده کارشناسان می‌تواند عواقبی جدی مانند بی‌ثبات کردن هر چه بیشتر منطقه، نتایج اقتصادی منفی در جهان و حتی وا داشتن ایران به دستیابی به سلاح هسته‌یی به همراه داشته باشد.

اگرچه طرفداران این لایحه تاکید کرده‌اند که این لایحه از جنگ یا استفاده از زور حمایت نمی‌کند، زبان غیرالزام‌آور این قطعنامه بسیار قوی است.

در بخشی از این لایحه آمده است:‌ اگر دولت اسرائیل مجبور شود در دفاع از خود دست به اقدامی نظامی بزند دولت آمریکا باید در کنار اسرائیل بایستد و به دولت اسرائیل در دفاع از قلمرو، مردم و موجودیتش حمایت دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی ارائه کند.

به گزارش ایسنا، این اقدام خصمانه نمایندگان آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که ایران و گروه 1+5 سعی دارند با برگزاری مذاکرات بیشتر در راستای رفع نگرانی‌های ابراز شده درباره موضوع هسته‌یی ایران گام بردارند و اینگونه اقدامات نه تنها کمکی به پیشبرد مذاکرات نخواهد کرد، بلکه می‌تواند با ایجاد تنش و افزایش خشونت در روند مذاکرات اختلال ایجاد کند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...