نسخه چاپی

شر ناو آمریكایی از سر خلیج فارس كم شد

عکس خبري -شر ناو آمريکايي از سر خليج فارس کم شد

كاهش 85 میلیارد دلاری هزینه‌های دولت آمریكا در سال 2013 موجب خواهد شد تا ناو هواپیمابر یو.اس.اس هری ترومن به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای در ایالت ویرجینیا لنگر بیندازد.

به گزارش نما،ایسنابه نقل از شبکه خبری راشا تودی، ناو هواپیمابر "یو.اس.اس هری ترومن" که یکی از 10 ناو هواپیمابر هسته‌ای در ارتش آمریکا است، با افزایش فشار کاهش هزینه‌ها دیگر در خلیج فارس به گشت‌زنی نخواهد پرداخت.

مقامات ارتش آمریکا تقاضا کرده‌اند دو ناو هواپیمابر در خلیج فارس مستقر شوند اما پنتاگون اعلام کرد که به دلایل مالی تنها می‌تواند استطاعت اعزام یک ناو هواپیمابر را به این منطقه داشته باشد.

همچنین به سبب محدودیت‌ بودجه‌، فعالیت‌های حفظ و نگهداری ناو هواپیمابر "یو.اس.اس آبراهام لینکلن" به تاخیر افتاده است.

پنتاگون با یک روند حدود 500 میلیارد دلاری کاهش هزینه‌های خود در 10 سال آینده رو به رو است.

این روند که به دلیل مقابله با بدهی مالی آمریکا اتخاذ شده روز جمعه با امضای رئیس جمهوری آمریکا قانونی شد.

چاک هاگل، وزیر دفاع جدید آمریکا اظهار داشت: چهار تیپ هوایی در نیروی دریایی آمریکا به تدریج پروازهای خود را متوقف خواهند کرد.

نیروی هوایی آمریکا همچنین مجبور است ساعت‌های پرواز هواپیماهای خود را کاهش داده و نیروی زمینی نیز مجبور شده آموزش‌های همه سربازان آمریکایی را به جز آن دسته‌ای که قرار است در افغانستان مستقر شوند، کاهش دهد.

جنگ‌طلبان در پنتاگون حضور دریایی قدرتمند آمریکا در خلیج فارس را به لحاظ راهبردی حیاتی می‌دانند. .

جمهوری خواهان دولت اوباما را متهم می‌کنند که عملا برای کاهش هزینه‌ها به سراغ حوزه‌های حساسی نظیر حوزه نظامی رفته به جای آنکه هزینه‌های اضافی در دولت آمریکا و پروژه‌های غیر ضروری را مدنظر قرار دهد.

۱۳۹۱/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...