نسخه چاپی

البرادعی: غرب به كمك ایران نیاز دارد

مدیركل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینكه حمله نظامی برنامه هسته ای ایران را متوقف نمی كند، گفت كه غرب برای ایجاد ثبات در منطقه به كمك ایران نیاز دارد.

به گزارش نمانیوز فارس به نقل از بلومبرگ نوشت: "محمد البرادعی"، مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که حمله نظامی به ایران ممکن است برنامه هسته ای این کشور را به تاخیر بیندازد، اما قادر نخواهد بود آن را برای همیشه متوقف کند.

البرادعی چهارشنبه در هنگ کنگ گفت: شما می توانید تاسیسات [هسته ای] آنها را بمباران کنید، اما نمی توانید دانش آنها را بمباران کنید.

مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین به آمریکا و اسرائیل هشدار داد که اگر به ایران به خاطر برنامه هسته ایش حمله شود، این کشور ممکن است توسعه تسلیحات هسته ای را به عنوان عامل بازدارنده انتخاب کند.

وی در این زمینه گفت: اگر شما تاسیسات [هسته ای] ایران را بمباران کنید، این درسی برای ایران خواهد بود تا تسلیحات هسته ای بسازد.

البرادعی در ادامه اظهار داشت که کشورهای غربی به ایران برای کمک به ایجاد ثبات در منطقه ای که درگیر کشمکش در عراق، افغانستان و لبنان است، نیاز دارند.

وی افزود: آنها [ایران و غرب] هر دو به یکدیگر نیاز دارند... همین الان، هر کدام [از آنها] منتظر طرف مقابل است تا پیشگام شده و سیگنالی را ارسال کند، و این اتفاق نخواهد افتاد.

۱۳۹۱/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...