نسخه چاپی

40 سرباز سوری و عراقی در حمله تروریست‌ها كشته شدند

یك منبع پلیس عراق در استان الانبار واقع در غرب این كشور از كشته شدن 33 سرباز سوری و هفت سرباز عراقی در حمله تروریست‌ها به نقطه مرزی عراق با سوریه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سومریه نیوز به نقل از یک منبع پلیس در استان الانبار نوشت: در حمله تروریست ها به منطقه معادن فسفات در نزدیکی مرز عراق و سوریه واقع در غرب الانبار، 33 سرباز سوری و هفت سرباز عراقی کشته و 11 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به اینکه گفته می شود مهاجمان از اعضای القاعده بودند، افزود: نیروهای عراقی محل حادثه را به محاصره درآورده و مجروحان را به بیمارستان و کشته شدگان را به پزشکی قانونی منتقل کردند و بالگردها نیز در جستجوی مهاجمان مسلح، بر فراز این منطقه به پرواز در آمده اند.

به گفته یک منبع نظامی در فرماندهی امنیتی استان الانبار، نیروهای نظامی عراق در جستجوی عوامل این حمله، با پشتیبانی هواپیماها عملیات نظامی گسترده ای را در غرب الانبار آغاز کرده‌اند.

در این حمله یک گروه از نیروهای ارتش عراق که در حال انتقال سربازان سوری در منطقه مرزی «عکاشات» در نزدیکی الانبار بودند، هدف قرار گرفتند.

اوایل هفته جاری مقامات عراق اعلام کردند که به منظور کنترل بیشتر مرزهای این کشور با سوریه و همچنین جلوگیری از ورود و خروج تروریست‌ها بین دو کشور، مرزها را مسدود و نظارت بیشتری اعمال می‌کنند. می‌توان گفت که این حمله گسترده نیز در واقع پاسخ القاعده به این اقدامات بوده است که هم نیروهای ارتش سوریه در مناطق مشترک با عراق را قربانی کرد، هم سربازان ارتش عراق کشته شدند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...