نسخه چاپی

سایه تحریم‌های ایران بر پالایشگاه‌های هند

بیزینس استاندارد طی گزارشی نوشت: پالایشگاه‌های هندی به علت تحریم‌های آمریكا علیه ایران در دریافت مجوز فنی برای توسعه خود با مشكل روبرو شده‌اند.

به گزارش نما، فارس به نقل از بیزینس استاندارد نوشت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممکن است بر طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه‌های هند سایه بیفکند.

به گفته منابع آگاه، برنامه توسعه‌ ظرفیت شرکت «پترولیوم چنای» ممکن است به علت عدم تمایل شرکت‌های اروپایی برای ارائه مجوز فنی با مشکل روبرو شود.

بر اساس این گزارش، از 6 فوریه که تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعمال شد، این شرکت و شرکت مانگالور در تهیه پوشش بیمه اتکایی خود با مشکل مواجه شده‌اند.

شرکت مانگالور بزرگ‌ترین واردکننده نفت ایران در هند است و بیش از 15 درصد سهام شرکت پترولیوم چنای نیز به شرکت ملی نفت ایران تعلق دارد.

به گفته یک مقام رسمی، شرکت‌های اروپایی به شرکت چنای گفته‌اند که در صورت ادامه تحریم‌ها، این شرکت در دریافت مجوز فنی مشکل خواهد داشت.

ای اس باسو مدیرعامل شرکت پترولیوم چنای در این‌باره گفت: بیمه ما تا ماه سپتامبر اعتبار دارد و شرکت‌های اروپایی تمایلی برای تمدید بیمه اتکایی این شرکت ندارند، اما مشکل مهم تهیه مجوز فنی برای واحدهای جدید است. اکثر این شرکت‌ها اروپایی هستند و باید دید که آیا از ما پشتیبانی می‌کنند یا نه.

از طرف دیگر، در مورد دریافت کاتالیزورهای فنی واحدهای موجود از شرکت های اروپایی نیز نگرانی‌هایی وجود دارد. شرکت چنای در نظر دارد تا سال‌ 19-2018 بر ظرفیت خود به میزان 6 میلیون تن بیفزاید.

اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده است که بر اساس آنها، دولت هند پالایشگاه‌های هندی که از نفت ایران استفاده می‌کنند را بیمه خواهد کرد.

۱۳۹۱/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...