نسخه چاپی

دستور ارزی رییس‌جمهور به بانك‌ها

رییس‌جمهور كه این روزها مدیران بخش‌های مختلف اقتصادی را فراخوانده و در قالب جلساتی، خط‌مشی‌های دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف را برایشان ترسیم می‌كند، روز گذشته دیداری با مدیران عامل بانك‌ها برگزار كرد تا تدابیر لازم در خصوص سیاست‌های ارزی را به آنها گوشزد كند.

به گزارش نما به نقل از مهر ، پیش از این و در خلال هفته جاری نیز رییس‌جمهور جلساتی با مسوولان صنعت و همچنین مسوولان کنترل بازار و کارگروه حمایت از تولید داشت که طی آنها تصمیماتی در حوزه‌های مختلف اتخاذ شد. جلسه دیروز هم به رياست ريیس‌جمهور و با حضور رييس كل بانک مركزي، وزراي نفت، اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي و معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور تشكيل شد.

محمود احمدي‌نژاد در این ديدار با تاکید بر اینکه بانک‌ها نقش موثري در كمک به دولت براي غلبه بر فشارهاي دشمن دارند، گفت: بانک ها نقش موثري در كمک به دولت براي عبور از شرايط فعلي و غلبه بر هجمه سنگين دشمن دارند.

رييس‌جمهور با اشاره به پيش‌بيني احكامي در لايحه بودجه سال 92 براي تقويت سيستم بانكي كشور از جمله افزايش سرمايه و توان وام‌دهي بانک‌ها، خاطرنشان كرد: بانک‌ها مي‌توانند نقش مهم و موثري در حمايت از تكميل طرح‌هاي نيمه تمام داشته باشند كه اين مساله به رونق اقتصاد، ايجاد اشتغال، كمک به توليد و ايجاد نشاط در جامعه ياري خواهد رساند.

احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم استفاده از ظرفيت‌هاي بانک‌ها براي شكستن نرخ‌هاي كاذب ارز در بازار آزاد، گفت: امروز منابع ارزي كشور از هر زمان ديگري بالاتر بوده و در تاريخ كشور چنين حجمي از ذخاير ارزي بي‌نظير است و نظام بانكي كشور مي‌تواند نقش مثبت و موثري در به جريان انداختن اين ذخاير در راستاي رونق اقتصاد كشور ايفا کند.

وی خطاب به مديران اقتصادي دولت و مديران عامل بانک ها، تصريح كرد: با اتخاذ تدابير مناسب و اجراي سريع آنها فضاي كاذب به وجود آمده در بازار ناشي از توهم كمبود ارز را هرچه سريع‌تر اصلاح نمايید. ريیس‌جمهور با اشاره به سوابق انقلابي مديران عامل بانک‌هاي كشور و مديران اقتصادي دولت اظهار کرد: موفقيت در عرصه اقتصادي با توجه به اقدامات دشمنان، نيازمند عمل براساس درک شرايط است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...