نسخه چاپی

داوود اوغلو با ایهود باراك دست نداد

به دنبال تنش در روابط رژیم صهیونیستی و تركیه، احمد داوود اوغلو در كنفرانس امنیتی مونیخ آلمان در ماه گذشته میلادی از دست دادن با ایهود باراك خودداری كرد.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از روزنامه الجزایری النهار الجدید نوشت: احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه از دست دادن با ایهود باراک، وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی خودداری کرد و گفت تا زمانی که تل‌آویو به "شروط و خواسته‌های ترکیه" جامه عمل نپوشاند و به دلیل حمله به کشتی مرمره آبی از آنکارا عذرخواهی نکند، وی با ایهود باراک دست نخواهد داد.

یک روزنامه چاپ ترکیه نیز با بیان جزئیاتی از این رخداد نوشت: باراک در جای خود در کنار جو بایدن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا نشسته بود و زمانی که هیات ترکیه‌ای وارد شد، داوود اوغلو در مقابل ایهود باراک نشست و به افرادی که در کنار وی نشسته بودند، دست داد اما بدون اینکه به باراک دست دهد، از مقابل وی رد شد.

باراک که این اقدام وزیر امور خارجه ترکیه را دید، به صورت کنایه‌آمیز گفت: فاصله میان دو طرف میز بسیار زیاد است و اجازه نمی‌دهد که ما با هم دست بدهیم!

وزیر امور خارجه ترکیه نیز به صورت کاملا شفاف پاسخ داد و گفت: مشکل فاصله میز نیست. تا زمانی که شما به خواسته‌های ما جامه عمل نپوشانید، فاصله در میان ما باقی خواهد ماند.

در مقابل منابعی در دفتر ایهود باراک این خبر را تکذیب و تاکید کردند که این حادثه به هیچ وجه رخ نداده است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...