نسخه چاپی

آمریكا مجبور به استفاده از ذخایر نفتی شد

بر اساس گزارش های رسمی ذخایر نفتی امریكا تا 10 سال دیگر به اتمام می رسد و مقام های آن كشور طی سال های گذشته تلاش های زیادی انجام داده اند تا از ذخایر نفتی خود استفاده نكنند.

در پی خبر قطع احتمالی نفت ایران به چند كشور اروپایی و افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی، آمریكا مجبور به استفاده از ذخایر نفتی خود شده است.

به گزارش ایرنا علاوه بر كاخ سفید، انگلیس هم مجبور شده است از ذخایر نفتی خود استفاده كند.

بر اساس گزارش های رسمی ذخایر نفتی امریكا تا 10 سال دیگر به اتمام می رسد و مقام های آن كشور طی سال های گذشته تلاش های زیادی انجام داده اند تا از ذخایر نفتی خود استفاده نكنند.

بر اساس گزارش های رسمی از ابتدای ماه ژانویه سال جاری تاكنون بهای حامل های انرژی از جمله نفت و بنزین بیش از 15 درصد افزایش یافته است، به همین دلیل آمریكا و انگلیس برای جلوگیری از افزایش كم سابقه نفت و بنزین مجبور به استفاده از ذخایر نفتی خود شده اند.

در پی اعلام خبر اتحادیه اروپا مبنی بر قطع خرید نفت ایران در شش ماه آینده تهران تصمیم به مقابله به مثل گرفت و به برخی از كشورهای اروپایی اعلام كرد كه فروش نفت وگاز خود را به جای شش ماه آینده از همین ماه قطع خواهد كرد.

این خبر باعث افزایش بهای نفت و بنزین شد به همین دلیل از بسیاری ازشركت ها و كشورهای مختلف طی مذاكراتی با مقام های آمریكا خواستار معافیت از تحریم نفتی ایران شده اند.

گفتنی است كه مقام های آمریكایی و چند كشور غربی امیدوار بودند كه عربستان بتواند جای نفت ایران را پركند این درحالی است كه نفت عربستان سنگین است و كشورهای اروپایی به نفت سبك نیاز دارند كه این نفت تنها در ایران و روسیه تولید و عرضه می شود.

اوباما در حالی از سیاست های انرژی خود دفاع می كند كه نامزدهای حزب جمهوریخواه و تعدادی از كارشناسان بخش انرژی از جمله ماری كاترین می گویند، او هرگز نخواهد توانست در این زمینه موفق باشد.

قیمت نفت خام روز پنج شنبه گذشته به حدود 130 دلار در هر بشكه رسید.

آژانس بین المللی انرژی از 28 كشور صنعتی جهان خواست با كاهش مصرف انرژی در برابری عرضه تقاضا برای نفت خام بكوشند.

اوگ شون رئیس سابق سیاست گذاری در وزارت انرژی امریكا معتقد است آمریكا باید 700 میلیون بشكه از ذخائر استراتژیك خود رامصرف كند تا بتواند بازار مصرف را متعادل سازد.

كارشناسان معتقدند افزایش بهای حامل های انرژی به ویژه نفت خام در دو ماه گذشته باعث كاهش شدید محبوبیت اوباما شده است.

۱۳۹۱/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...