نسخه چاپی

وزیر دفاع تونس استعفا كرد

عکس خبري -وزير دفاع تونس استعفا کرد

به دنبال اینكه شبكه العربیة خبر استعفای وزیر دفاع تونس را اعلام كرد، خود وی نیز این خبر را تایید كرد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، عبدالکریم زبیدی، وزیر دفاع مستعفی تونس در مصاحبه با شکبه ماهواره‌ای "النسمه" اعلام کرد که ارتش تونس از دستورات دولت اطاعت نمی‌کند، اما با این وجود می‌داند که چگونه با شرایط کنار بیاید.

وی در ادامه افزود: زمانی که خلأ سیاسی در کشور به وجود می‌آمد، ارتش از کشور حمایت می‌کرد.

زبیدی تاکید کرد که ارتش در قبال تمامی طرف‌ها و گروه‌های سیاسی موضعی واحد اتخاذ می‌کند.

یک منبع نزدیک به زبیدی روز سه‌شنبه اعلام کرد که وی از حل و فصل بحران کشور ناامید شده است چرا که سیاستمداران لجاجت می‌ورزند و این مساله را درک نمی‌کنند که تونس نیازمند راه‌حل‌های سریع همچون تشکیل دولت مستقل و بدون گرایش‌های حزبی است، همانند آنچه که حمادی جبالی، نخست‌وزیر مستعفی پیشنهاد داده بود.

منبع در ادامه افزود: عبدالکریم زبیدی از چند ماه گذشته نسبت به خطرناک بودن اوضاع کشور هشدار داده بود، اما هشدارهای وی بی‌فایده بود.

وی در ادامه افزود: این وزیر توانایی آن را داشت که با تمامی شرایط کنار بیاید، اما هیچ راهی جز استعفا در مقابل وی باقی نماند و این اقدام وی را نمی‌توان شانه خالی کردن از مسوولیت دانست، چرا که وی می‌خواست یک تحولی در بین سیاستمداران ایجاد کند تا به مسوولیت‌هایشان عمل کنند.

اخیرا خبر استعفای زبیدی باعث نگرانی افکار عمومی تونسی‌ها شده، چرا که برخی از پایگاه‌های اجتماعی کمپینی راه انداخته و از زبیدی خواستند در منصب خود بماند و استعفا نکند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...