نسخه چاپی

سردار سلامی: تحریم ها یك جنگ جهانی است

سردار سلامی با اشاره به اینكه افول معنویت باعث ابزار شدن همه امكانات در دست قدرتمندان می‌شود، تصریح كرد: آمریكایی‌ها در حال اوج‌یابی قدرت بودند تا زمانی كه پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و از آن روز به بعد هیچ ابر قدرتی نتوانست در حیاتی‌ترین میدان‌های قدرت حركتی انجام دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز ما در تحریم اقتصادی بسر می‌بریم و این نیز یک جنگ جهانی است.

به گزارش نمابه نقل از تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سراسری روحانیون سپاه با اشاره به اینکه همه فعل و انفعالاتی که در میدان واقعیت و بعدالارض است، بازتاب تحولاتی است که در درون انسان‌ها رخ می‌دهد، تصریح کرد: ملت ایران تجربه زنده و عظیمی از امام عظیم‌الشأن خود دارند و آن اینکه ایشان توانست ابتدا در دل‌ها انقلابی ایجاد کند و سپس در جامعه و جهان تحولات عظیم و عمیقی بیافریند.

وی ادامه داد: افرادی که باعث آگاهی بخشی، الهام بخشی، حرکت‌آفرینی، ترویج آگاهی و احساس ضمیرهای افراد جامعه هستند، اساساً صاحب قدر و ارزش فوق‌العاده هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر مبلغ توانست در شکل‌دهی به ذهن‌ها، باورها و بیداری وجدان‌های خفته نقش‌آفرینی کند، خواهد توانست در بیرون از ذهن و دل انسان‌ها تحول بیافریند. سردار سلامی بنای فکری و اعتقادی پاسداران را به شکل موثری مدیون روحانیت دانست و تاکید کرد: اگر ایمان سه عنصرآگاهی، استحکام و قوام را دارا باشد، تزلزل‌ناپذیر است و به همین علت انقلاب ما چون انقلابی از ترکیب این سه عنصر بود، توانسته فراتر از دامنه تصور معیارهای رایج موجود در عالم، تغییرات شگفت‌انگیزی ایجاد کند.

وی تأکید کرد: هر جامعه‌ای به وسعت مساحت ذهنی مردمانش بزرگ می‌شود و انقلاب ما نیز انقلابی بود که در مسیر زمان با استهلاک، میرایی و فرسایش مواجه نشد بلکه به مرور زمان با تصاعد جهش‌وار از دامنه‌های نفوذ و قدرت و اثربخشی مواجه شد و این به دلیل الهی بودن جنس انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: هر چیزی که سرشت الهی داشته باشد، جاودانه است و این انقلاب جلوه‌ای از نور خدا بود و نور خدا خاموش‌ناپذیر است حتی اگر صاحبان قدرت با تمام سرمایه‌ها و نمادهای ظاهری‌شان اراده کنند که این نور را خاموش و یا حتی کم‌فروغ کنند اما نخواهند توانست.

سردار سلامی با اشاره به اینکه افول معنویت باعث ابزار شدن همه امکانات در دست قدرتمندان می‌شود، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در حال اوج‌یابی قدرت بودند تا زمانی که پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و از آن روز به بعد هیچ ابر قدرتی نتوانست در حیاتی‌ترین میدان‌های قدرت حرکتی انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر‌چه در موقعیت حساسی قرار گرفته‌ایم اما واقعیت این است که از هر زمان دیگری قدرتمندتر هستیم، چون انقلاب اسلامی میدان و ماهیت موازنه قوا را تغییر داد. وی پیدایش انقلاب اسلامی ایران را تغییری در هندسه قدرت جهانی دانست و تصریح کرد: آمریکا و غرب و شرق تصورشان از پدیدۀ انقلاب اسلامی فقط یک تحول سیاسی در درون فضای جغرافیایی به نام ایران بود و هرگز تصور نمی‌کردند این پدیده از مرزها عبور کند و وجدان‌های خفته جهانی را بیدار سازد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نظام ما مدل مجسم تمدن الهی و اسلامی است و به همین دلیل است که دشمن از هر مسیری که تحولات جهانی را دنبال می‌کند، مدل مجسم قابلیت پذیرش و باورپذیری جهانی را که بتواند ارایه دهد، پیدا نمی‌کند.

سردار سلامی انقلاب اسلامی را دارای رازهایی دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران دارای ویژگی‌هایی فرازمانی و فرا جغرافیایی است و نظام ارزشی برآمده از آن به گونه‌ای جلوه‌گر شده است که برای سعادت جامعه بشریت یک نسخه اصلی و ارزشمندی را دارد و این اولین نشانه ظهور یک قدرت در جهان است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: حساسه‌ها و سنسورهای اطلاعاتی راهبردی دشمن متوجه شد که تک قطبی شدن جهان به تحقق نخواهد پیوست زیرا قدرت جدیدی ظهور کرده که فضای تنفس سیاسی آنان را در تنگنا قرار داده و قلمرو و ژئوپلتیک آنان را از دست‌شان خارج ساخته است.

وی افزود: اگر کشوری قادر نباشد طراحی استراتژیک کرده و روند تولید بر خلاف استراتژی آنها حرکت کند، ‌نشان دهنده این است که آن قدرت مراحل نهایی را طی می‌کند. سردار سلامی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در عدم نتیجه‌گیری دشمنان در دست‌اندازی به جهان مستضعفان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران اجازه نداده هیچ یک از نقشه‌های آمریکا و دشمنان غرب و شرق به نتیجه برسد.

جانشین فرمانده کل سپاه با مطرح کردن این پرسش که چرا واقعیت‌های ذهنی استکبار به تحولات میدانی منجر نشد و چرا توسعه‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی به تدریج رنگ باخت در حالی که اروپا و آمریکا از رژیم صهیونیستی همه‌جانبه حمایت می‌کردند، گفت: انقلاب اسلامی در حال حرکت و پیشروی است، دین یک پدیده سیال و توقف‌ناپذیر است و استراتژی آمریکایی‌ها در مقابل ما، استراتژی درگیر و مهار کردن بازدارندگی و مذاکره است، در نتیجه، تلاش‌های آمریکایی‌ها منجر به این شد که اخیرا رهبر عظیم‌الشان، سکان‌دار و هدایتگر واقعی انقلاب اسلامی سناریوهای میدانی، مقاصد و استراتژی آنها را تحلیل می‌کنند و تشخیص می‌دهند و قادر بر خنثی‌سازی بازی آنها در اولین پلکان حرکتشان هستند.

سردار سلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند ما نیازی به سلاح کشتار‌جمعی نداریم چون خلاف شرع است و اسلام به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد، افزود: بیانات روشنگر رهبر عظیم الشان و معظم انقلاب اسلامی، منزل و مقصود دشمن را که می خواهد با اتهام وارد کردن به ملت کشورمان انقلاب ما را خون ریز و سفاک نشان دهد باطل و منسوخ ساخت.

وی ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها نمی‌توانند به پیشرفت‌های هسته‌ای شان افتخار کنند زیرا حادثه هیروشیما و ناکازاکی نتیجه تمرد چنین قدرتی است. سردار سلامی کشور جمهوری اسلامی ایران را جزو برترین کشورها دانست و گفت: ما به کشورمان به خاطر پیشرفت در فناوری بیوتکنولوژی و نفوذ به دنیای اتم افتخار می‌کنیم ولی خوب می‌دانیم که این اوج افتخار ما نیست، اوج افتخار ما این است که یک تمدن الهی هستیم و ارزش‌های بزرگی را در جهان مطرح کرده و پرچم عدالت جهانی را به دوش گرفته‌ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: امروز ما در تحریم اقتصادی بسر می‌بریم و این نیز یک جنگ جهانی است اما به فضل الهی و لطف خداوند متعال که اراده کرده این انقلاب موفق شود ما را در موقعیتی قرار داده که خوشبختانه توانسته‌ایم با پیشرفت‌های علمی و صنعتی راه زندگی بدون اتکا به قدرت‌های بیرونی را بیاموزیم.

‌همایش سراسری یک روزه روحانیون سپاه با حضور روحانیون شاغل در سپاه و سخنرانی آیت‌الله صدیقی، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه و سردار سلامی در تهران برگزار شد.

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...