نسخه چاپی

سعیدی‌كیا:به نفع هیچ‌كس كنار نمی‌روم

كاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: در ائتلاف‌ها آنچه كه بیشتر مدنظر و رایج است، سهم‌خواهی است كه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد سعیدی‌کیا عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: در 30 سال گذشته هر جا کنار گذاشته شدم، کار دیگری را آغاز کردم و معتقدم در هر سنگری باید به فکر خدمت و کار و تلاش باشیم.

وزیر مسکن و شهرسازی دولت احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ به این دلیل اعلام کردم که در دولت آینده در صورتی که رأی نیاورم وزیر نمی‌شوم که در ائتلاف‌ها و گفت‌وگوها معمولاً سهم‌خواهی رایج است و این تلقی را به هیچ وجه قبول ندارم.

به نفع هیچ کس کنار نمی‌کشم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هنوز زود است که در مورد ائتلاف اصولگرایان سخنی به میان آوریم، چراکه هنوز وضعیت ائتلاف مشخص نیست که بین دو، سه یا چند گروه انجام می‌شود که باید منتظر ماند و ائتلاف نهایی را مشاهده کرد.

سعیدی‌کیا تصریح کرد: به هیچ وجه تا روز آخر به نفع کسی کنار نمی‌روم، اما صحبت کردن در این زمینه نیز هنوز زود است که باید منتظر ماند و تحولات دو ماه آینده را مشاهده کرد تا دید فضای کشور به چه سمتی حرکت می‌کند.

وی عنوان کرد:‌ در دولت موسوی در دور دوم و در دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد در دوره‌های اول حضور داشتم و حاضر نشدنم در دوره‌های دوم خود گویای بسیاری از مسائل است که بنده خط و مشی و اصول مدیریتی آنها را در دور دوم قبول نداشتم.

وزیر سابق جهاد کشاورزی با یادآوری اینکه به هیچ عنوان اهل تقابل و درگیری نیستم، بیان داشت: بنده روی اعتقادات مدیریتی خودم پایبند بوده و ایستاده‌ام و هرگز حاضر نشدم زیربار اصول و سیاست‌هایی بروم که قبولشان نداشتم.

سعیدی‌کیا در مورد حکم مشاوره‌ای دوران خاتمی یادآور شد: قطعاً هر وزیری که کنار می‌رود؛ برایش حکم مشاوره را می‌زنند که بر همین اساس این حرکت انجام شده و اعتقاد دارم همچنان برخی سیاست دولت هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد در دوره دوم اشتباه بوده و موافق آنها نیستم.

کابینه انقلاب اسلامی تشکیل می‌دهم

وی در ادامه سخنان خود افزود: کابینه انقلاب اسلامی تشکیل می‌دهم به شرط آن که همه افراد این کابینه وفادار به انقلاب اسلامی باشند که این وفاداری شامل ولایت‌پذیری و پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وزیر سابق راه و ترابری خاطر نشان کرد:‌ هر کس متناسب با توانمندی‌های خود می‌تواند با پایبندی به اصول یاد شده در کابینه آینده بنده حاضر باشد؛ به شرط آنکه همه توانش را در مسیر خدمت و همسو با اهداف نظام اسلامی کند.

با ادغام جهاد و راه و شهرسازی موافق نیستم

وزیر چهار دولت قبلی در ادامه گفت: ‌بنده از روز اول با ادغام وزارت کشاورزی با جهاد سازندگی و راه و ترابری با مسکن و شهرسازی مخالف بودم؛ اما سعی کردم این مسائل را بیشتر رسانه‌ای نکنم.

وزیر مسکن و شهرسازی دولت نهم در ادامه سخنان خود در مورد آزادی بیان و قلم در جامعه تصریح کرد: تا زمانی که نقدی در جامعه نباشد؛ حرکت پویایی را مشاهده نمی‌کنیم، چراکه حرکت خلاف جهت آزادی بیان و قلم، پژمردگی و مردنی بیش نیست.

سعیدی‌کیا اضافه کرد: بنده از نقدهای دلسوزانه و منصفانه که در آن خواسته‌ها شفاف مطرح شده و حقایق بازگو شود، استقبال می‌کنم و انتظار دارم در فضای دانشگاه، رسانه‌ها و جامعه نیز به چنین نقدهایی احترام بگذارند.

وی بیان داشت:‌ اگر این نقدها و بیان حقایق همراه با رعایت موازین قانونی باشد؛ بسیار پسندیده و شایسته خواهد بود.

این فعال سیاسی در پایان ابراز داشت: باید فضایی را فراهم کنیم تا تنها مشارکت جوانان و دانشجویان در بحث‌های سیاسی و اجتماعی نباشد؛ بلکه همه دانشجویان بتوانند مطالبشان را بازگو کنند و با ورود (N.G.O) ان.جی.اوها باری از دوش دولت برداشته شده و خدمت‌رسانی نیز سهل و راحت باشد.

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...