نسخه چاپی

امیر قطر شش جزیره یونانی را خرید

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر شش جزیره یونانی را به قیمت هشت و نیم میلیون یورو خرید.

به گزارش نما به نقل از العالم، روزنامه انگلیسی گاردین با اعلام این خبر تأکید کرد: روند مذاکرات برای خرید و انتقال مالکیت جزایر "اکینیدس" حدود 18 ماه به طول انجامیده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: زمانی که کشتی امیر قطر در سواحل شهر ایتاکا نزدیک جزایر مذکور پهلو گرفت، وی به این جزایر علاقه مند شد و تصمیم به خرید آنها گرفت.

گاردین به نقل از شهردار ایتاکا خاطرنشان کرد: امیر قطر تصمیم دارد در این جزیره ها برای خودش و 24 فرزندش کاخ هایی تأسیس کند و در حال حاضر مهندسان در حال طراحی و برنامه ریزی برای بنای این کاخ ها هستند.

وی افزود: این اولین بار نیست که امیر قطر علاقه مندی و توجه خود را به یونان نشان می دهد. به طوری که دوحه حدود سه سال پیش و هنگام آغاز بحران اقتصادی در این کشور اروپایی، از تصمیم خود برای سرمایه گزاری پنج میلیارد یورویی در بخش مسکن، گردشگری، حمل و نقل و تأسیسات زیربنایی و از جمله بندرها و فرودگاههای این کشور خبر داد. اما به علت بروکراسی حاکم بر یونان پیشنهاد سرمایه گذاری خود را پس گرفت.

این روزنامه انگلیسی تأکید کرد: قرار است امیر قطر تابستان آینده با کشتی مجلل خود به این جزیره ها سفر کند.

یادآور می شود سال گذشته نیز منابع خبری از تعمیر ساختمانی در لندن متعلق به امیر قطر خبر دادند که به گرانترین ملک در انگلیس تبدیل شد؛ قیمت کنونی این ساختمان به حدود دویست میلیون پوند یعنی 316 میلیون دلار می رسد.

کاخ مذکور در محله پارک لین در وسط لندن قرار دارد و دارای 17 اتاق خواب است. شیخ حمد بن خلیفه، این کاخ را در سال 2006 به قیمت 37.4 میلیون دلار خریداری کرده است.

۱۳۹۱/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...