نسخه چاپی

ادعایی كه هیچ محكمه‌ای نمی‌پذیرد

مدیر كل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: بحث ادعاها درباره جزایر ایرانی در كلیت خود مردود است و هیچ محكمه ای خود را وارد چنین بحث بی پایه ای نمی كند و صلاحیت ورود به آن را نیز ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مصطفی دولت یار چهارشنبه شب پس از پایان بیست و یکمین همایش بین المللی خلیج فارس در بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: در خصوص صیانت از نام و هویت خلیج فارس نیز وزارت امور خارجه از گذشته اقداماتی انجام داده که نتیجه آن چندین بخشنامه سازمان ملل با قید نام خلیج فارس و استفاده از این نام در نقشه ها و اسناد سازمان ملل و سازمان ها و نهادهای وابسته به آن است.

وی ادامه داد: هر چه جستجو در اسناد کهن تاریخی بیشتر می شود نام خلیج فارس در نقشه های قدیمی کشورهای مختلف بیشتر دیده می شود و این یک واقعیت غیرقابل تغییر است که نباید زیاد ذهن به آن مشغول شود و برای اهل علم منطق یک حقیقت اثبات شده است و برخی تحرکات در این زمینه ناشی از تحرکات خارج از منطقه است که امید می رود برطرف گردد.

دولت یار، پیرامون دستاوردهای بیست و یکمین همایش خلیج فارس که بندرعباس برای دومین سال پیاپی میزبانی آن را برعهده داشت نیز خاطرنشان کرد: گزارش هایی که از این همایش استخراج می شود در گردش کار وزارت امور خارجه قرار گرفته و به تنظیم دیپلماسی فعال و پویا کمک می کند.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، پژوهشگران و محققان ۲۰کشور شرکت کننده در این همایش بر ضرورت تبیین راهکارهای گسترش وحدت و هم افزایی و تامین امنیت و صلح در منطقه خلیج فارس تاکید کردند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...