نسخه چاپی

"بدون حمایت خارجی قادر به سرنگونی بشار نیستیم"

«سلیم ادریس»، فرمانده شورای واحد نظامی مخالفان سوریه با بیان اینكه نیروهای این شورا قادر به سرنگون كردن نظام دمشق نیستند، خواستار حمایت همه جانبه كشورهای خارجی شد.


به گزارش نما، تسنیم به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، سلیم ادریس روز چهارشنبه (6 مارس) در جریان دیدارش از اتحادیه اروپا، در اعترافی بی‌سابقه اذعان کرد،عناصر مخالف مسلح سوریه بدون حمایت، قادر به سرنگون کردن نظام «بشار اسد» نیستند.وی با حضور در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت، ما برای ادامه مبارزه علیه اسد، نیاز به سلاح و کمک‌های مادی داریم.بشار اسد اخیرا در اظهاراتی گفته بود، در حال حاضر ارتش سوریه به موفقیت‌های بزرگی در مبارزه با تروریست‌ها دست یافته‌اند و گروه‌های مسلح داخل سوریه وارد مرحله «بازی برای بقا» شده‌اند و این به آن معناست که مخالفان تنها برای بقا می‌جنگند.

در تحولی دیگر، «ویلیام هیگ»، وزیر خارجه انگلیس روز گذشته در پارلمان این کشور اعلام کرد، کشورش مخالفان مسلح سوریه را به خودورهای زرهی و ضد گلوله مجهز می‌کند. به گزارش روزنامه القدس العربی، ویلیام هیگ افزود، گزینه دیپلماسی برای حل بحران سوریه زمان‌بر شده است و احتمال موثر واقع شدن این راهکار بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.
وی بار دیگر از جامعه جهانی است به منظور حل سیاسی بحران سوریه، حمایت از مخالفان سوری را افزایش دهند.

۱۳۹۱/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...